tisdag 5 maj 2015

Riktigt bra dag, igår.

Igår blev det bara en sån där perfekt dag.
Ja om vi då räknar bort alla dessa provtagningar.
Hälsocentralen består av väldigt många rookisar när det gäller att sticka folk i armvecket.
Eftersom jag är ganska van och inte ett dugg rädd så får dom träna på mej, hur ska dom annars lära sig?
Nå men som sagt nu har dom tränat både den här veckan och förra.

Alltså en riktigt bra dag igår.
På morgonen så fick jag och Kenneth gjort en massa saker gjorda som ska göras. Plocka ihop i ladugården, stuva och packa. I en ladugård kan det verkligen stå saker som man undrar hur de hamnat här..... Stora grejer alltså.
I våran ladugård står det inte en enda ko, häst eller gris, men gamla bilar, båtar, skotrar, möbler..... Ja men ni fattar eller hur. Såna saker som man inte så lätt flyttar om själv. Krävs att man är två.
Sedan gå runt lite ute och kolla av vad som ska till i vår trädgårs innan sommaren kommer.

Sen var det så paus medan vi var i staden.

Sedan när vi kom hem så blev det lite vila middag, sitta och prata, drömma och planera lite inför sommaren.
Hejjade på Sverige som spelade en hockey-match på TV. Lagade mat tillsammans med tillhörande massa snack och funderingar.
Sedan tillbringade vi resten av kvällen i soffan.
Tänk vad en dag tillsammans kan göra en nöjd.

I dag då.... Ja än händer inte så mycket. Ska väl strax gå och hämta fram några pallkragar och få dom på plats. Kenneth ska gå ut i vedhuset och fortsätta att stuva och plocka.
Eftermiddagen ska ju jag både jobba och på tjejträffen.



Några bilder:
I helgen var Kenneth och byggde ett staket hos Linda och Kent. Det är runt en källartrappa för det finns stor risk att det trattar barn över kanten. Men inte nu. Faran är över.
När vi skulle äta lunch så fixade Vilja en perfekt sittplats.
Platsen funkade så himla bra så Vilja bjöd in sin pappa så han också kunde få använda snowracern som sittplats.


Så här blev det färdiga staketet. Nu är det upp till någon annan att måla.



Nä men just det ja... Får inte glömma fara förbi provtagningen på hälsocentralen och lämna hemuppgiften. Dessutom tror jag att de glömt att jag skulle lämna flera prover så det måste jag också kolla upp innan jag far på jobbet.

Men just nu blir det påtår och en macka.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar