onsdag 28 november 2012

Smycken i väntan på advent

Jösses vad jag har fint här hemma.

Riktigt mysigt i gammeldags rött och grönt.
Är inte så trendig av mej annars så vet jag ju att numera så är väl den stora färgen vitt. Vitt och silver med lite blått, har jag läst och förstått. Men se inte hemma hos mej. Där är det rött och grönt som gäller.

Detta tror jag blir en fantasktiskt rolig dag.


Ska strax ut och plocka granris. Vi ska ju träffas i byalokalen i morgon och göra lite kransar. Så det gäller att förbereda lite.
I vanliga fall hade Kenneth tagit motorsågen och traktorn. Tjoffs så hade han fyllt skopan på traktorn med granris men se nu jobbar han när det är ljust, dessutom var det ju det här med den kassa armen. Han har erbjudit sig att hjälpa till men..... nä tack, kan själv.

Dessutom kommer Bodil förbi idag och dricker lite kaffe. Blir kul.
I går var jag till Bodil några timmar.
I flera år så har jag försökt förmå mej att tycka att smycketillverkning är skoj. Hade ju varit enkelt när både Bodil och Linda med flera verkligen gillat det. Men se nääää, jag har inte hittat tjusningen. Till i går. Himlar vad kul.
Fick lära mej att göra halssmycken i metall.
Kolla på bilderna:
 Mina två första smycken. Kommer att bli fler. Jag gillar dom skarpt
 Här hänger flera som Bodil gjort. Helt underbara.
Här sitter fröken i egen hög person. Ska visa mej nåt på datorn.

Nä nu ska jag väcka jycken och ge mej ut i granskogen.

Ha det gott alla

1 kommentar: