tisdag 13 november 2012

Tulpaner och klänning i samma färg

Jag har tagit en paus i mitt pysslande just nu.
Har en otroligt julkänsla som jag vill dela med mej av.
Jag känner mig som de där små mössen som hjälper Askungen att sy om sin klänning.

Vi ska sy och vi ska klippa,
vi ska göra, ska vi tippa
För den stora galakvällen
Så ska vi sy modellen,


Sitter här och nynnar för mej själv.
Hehe. Tur att jag bara har hunden här som måste lyssna.
Köpte mej en klänning på Pingstkyrkans returbutik i helgen. Min färg, men jösses vilka ärmar. Det var så mycket tyg i dom så armarna går inte att hänga rakt ner. Det känns som om man är en ängel när man rör på sig.
Så precis som mössen har jag klippt och tråcklat och jag tro att det kommer att bli mer än en tummetott. Tror jag gör en sjal av ärmarna....
Spännande är det då att se om det blir något alls.

Men just det..... Jag måste också berätta. Här innan helgen såg jag att dom hade tulpaner på ICA. Dölycklig blev ju jag. Älskar tulpaner. Orange i färgen, helt ljuvliga.
Men död och pina. Både jag och Kenneth nös så att taket höll på lyfta.
Tog ett bra tag innan jag förstod att det var tulpanerna som ställde till det. Dom luktade så kraftigt att dom inte gick att ha inne.
Ut på altanen med dom. Där har dom varit hela helgen och sett underbara ut, men se i natt blev det för kallt.
Nu är dom inte fina.....


Nä nu ska jag gå till attack mot klänningen igen. Vi ska sy och vi ska klippa.

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Allergisk mot tulpaner...ja jag säger då det :)

    SvaraRadera