söndag 4 november 2012

Insamlingar bland annat

Så då var Alla Helgon/Halloween avklarat.
Nu är det full fart mot Advent. Denna ljuvliga tid på året. Det finns hur mycket som helst att njuta av.

Det är vid den här tiden på året tidningarna kommer ut där det står hur man julpysslar, effektivaste julstädningen, massor av julbak, all mat man måste laga, köpa nya julsaker till hemmet, göromhemma reportage.
Eller så gör man som jag: Läser och tittar och njuter av att veta att mesta av detta bara är sånt man ska läsa om, inte göra själv.
Men det är klart, jag köper något nytt varje år. Än så länge är det bara fina kartonger som ska bli skojiga paket. På bilden så ser du julägg!!!!! Har jag aldrig sett tidigare. Kommer att bli jättefina pakt med något spännande i.

Betydligt bättre väder idag, så idag blev det ett besök på graven.
Jag och min lagvigde skulle till staden och köpa Diesel, Tandkräm, Marschaller till gravarna och insulin. Det gick alldeles förträffligt. Hem följe också var sin fin vinterjacka. Tänk va det kan gå bra ibland. Jag vet inte hur många gånger jag gått och kollat ytterplagg denna höst men inte hittat något. Men plötsligt hängde den där. Lycka.
Har dessutom handlat hem ritmateriel. Kritor och målarböcker bland annat. Kenneth hann tänka att det brunnit en säkring på mej...... Hur han än försökte se bilden framför sig så kunde han inte se de små änglarna till barnbarn som vi har sittandes på rumpan och rita. Hehe. Det var ju inte till de godingarna. Men det finns andra goa barn här i stan.
Frida, som är en företagsam kvinna, läste ett reportage om våra barn på flyktingförläggningen här i Boden. Det är stor brist både på leksaker och kläder.
Som sagt, företagsam kvinna. Snabbt hade Frida gjort ett upprop på Facebook.
-Vi hjälps åt att samla in till barnen 0 - 12 år. Både kläder och leksaker.
Å det är ju klart att fick Frida det till att bli sånt som vi andra mest bara tycker att det skulle behövas då gäller det att passa på.
Det är ju flera decenier sedan jag hade något barn under 12 år. Sara och Linda gjorde en hög här under helgen på kläder som blivit kvar här, sånt som barnbarnen vuxit ur. Själv ska jag bidra med ritgrejer. Känns bra att få vara delaktig.
Det finns många duktiga människor som bryr sig om andra. Jag blir så glad.
Sara som bor i Älvsbyn håller på med en insamling där genom Lions. Där samlar man in pengar så att de som inte har pengar att ordna ett bra jul för sina barn kan ansöka om ett bidrag. Toppen även det.
Lycka till nu både Frida och Sara med era uppdrag. Hoppas folk nappar och är med på tåget.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar