onsdag 21 november 2012

Griskött och tennisarmbåge

Jaha, idag är det onsdag. Jösses vad tiden går fort. Börjar direkt att lägga in lite bilder:

 Herr och Fru Lundgren sitter och tittar på utsikten uppe på Pojkpasset (Döpt efter Jimmy, Det var hans första älgjaktsmorgon då han satt själv på eget pass, Han hann bara dit så sköt han sin första älg). Efter en lång härlig promenad i strålande sol är det inte helt fel att få sätta sig ner och ta en kopp kaffe och bara njuta av stillheten.
 Kolla här då! Tre små, små kantareller. Mitt på stigen där jag kom gående. Men jag säger bara: För sent mina små vänner det är för kallt nu.
 Efter alllt detta blöta sura väder vi haft så kan men bli jättelycklig åt sin egen skugga. Här har jag och Bonzo just kommit tillbaka upp på gården efter en härlig promenad i skogen.
Lurvet jag har i handen är en jättefin, liten adventsgran. Hemma hos oss som verkligen bor "compakt living" tar jag in en liten gullig gran och sätter på ett bord. Lagomt till julen så åker den ut.
 Har varit och plockat in mina julskivor... Finns det ingen Gillaknapp här på min blogg?
Mina skivor har ju dock fått stark konkurens av julradio.se. Helt underbar radiokanal som bara spelar julmusik. Brukar starta upp kring advent. Den är verkligen något jag rekomenderar.
Sen har jag plockat fram en riktig juvel. Kokböcker, pysseltidningar, noveller, bilderböcker, bakböcker...... Alla med temat jul.
Det är en skatt för en sån som jag som älskar att sitta i soffan, dagdrömma, planera och fantisera. Kostar ingenting men är sååååå härligt. Tänk med en filt om benen och en kopp te eller en glögg. Ja man kan verkligen gilla sig själv när man ställer för sig så bra.

Nå men då var det där med onsdag. Mitt i veckan. Bonzo väntar fortfarande på promenaden.
I går kom årets leverans av griskött. Jösses vad kött det ryms på en gris. Satt uppe till efter 1 i natt och packade och märkte. Vilken tur jag har som har en dotter med sin frysbox nästan tom. Hon har på morgonen varit hit och hämtat hälften av köttet. Det är sådana mängder så det hade varit svårt att få allt fryst.... Om jag överhuvudtaget fått ner det i boxen
Att det tog så lång tid var för att jag var själv. Min lagvigde har åkt på en tennisarmbåge och har våldsamt ont. Han har fått en cortisonspruta i dag på morgonen så nu ligger han snäll som ett litet barn på soffan. Enda underhållningen han vill ha är att lyssna på radio.
Å det kan han ju få.

Nä om vi skulle ta våran promenad nu....... jo så blir det.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar