tisdag 9 februari 2016

Snöar och presenter

I dag också.
Finaste, vitaste, bomullsliknande snöflingor.
Det hjälps inte att det blir besvärligt väglag, bilar måste sopas, skottning och takras. Snöfall är bara så himla härligt.
Tyst, vitt, rent, stämningshöjare................ Äsch nu ger jag mej... Alla har väl fattat vid det här laget att jag gillar när det snöar.

Men få se hur länge det tar innan det övergår i regn. Man har pratat om det på radio. Man kan ju hoppas att de har fel.

Snöig....så här kan man se ut när man har bara bestämt sig när vädret slog om från - 23 grader till
 - 13, att nu blir det skogspromenad.

Lite snöiga och lite kalla på kinderna. För hur det nu än är så nog är det kallt i skinnet när det är mer än 10 grader kallt ute.
Härligt, ljuvligt, kaloribrännande, friskt. Ja, ni fattar.

I går var jag ute på stan med Anna. Det blev lite shopping, lite fika, å en massa prat.
Jag fick ett väldigt häftigt armband av Anna som hon gjort till mej. Himla fint. 
Inte dumt det där med födelsedag.
Kom mej inte för att ta någon bild på den. Hon var tvungen att justera lite så jag ska ta en bild direkt när jag får tillbaka det.
Riktigt fint.


De här raringarna fick jag igår kväll när det var dagas för "sparrisarna vid samma bord" att träffas. Så himla fina. Så himla jag. 


Dessutom hade Bodil ordnat ett riktigt födelsedagskalas. Smörgåstårtor och en himla god kaka som hon kallade semla-kladdkaka.

Inte dumt att fylla jämnt.

Vi hade en toppen kväll. Jag är så himla glad för dessa träffar. De är ju bara var tredje vecka, vilket gör att man kan hinna längta rejält till nästa gång.

I kväll är det dags för Tjejträffen. Ja men ni fattar alltså, skojigheterna bara staplar på varandra. 

Men först så ska jag simma, äta lunch med Kenneth, ta blodprover, jobba en stund. Kanske hinna äta en semla..... 
Ja men ni hör schemat är fullt... 

Nu ska jag skotta bort lite snöras på altanen innan jag beger mej iväg till stan.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar