onsdag 24 februari 2016

Min del av världen genom ett fönster

I dag är det start på bokrean. Det här året får man klara sig utan mej. Det får bli någon annan dag som jag ska bok-fynda. Orkade inte skjutsa in Kenneth på morgonen bara för att få tag i bilen så jag kunde vara med på bokrean.
Den här morgonen är en sån morgon när jag bara kan sitta med kaffekoppen och förundrat titta ut på min utsikt från ett fönster.
Vilken lycka att kunna bo så här.
Måste nog ta någon bild och se om jag kan återskapa vad som syns. Min känsla kan jag ju inte ge er, bara det som syns.
Återkommer strax.



Det är en gigantisk istapp som hänger där på högra sidan. Bara den alltså, så häftig. Men visst, erkänn att det är en förunderligt vacker del av världen som är min utsikt.




När jag så likaså tog fram kameran så blev det lite andra bilder också. Bland annat ljusstaken jag fick av Inga-Lill. Just nu är den full av härliga vår-lökar. Mmmm. Passar fint där på bordet


Kolla här då. Armbandet som jag skrev om tidigare som Anna gjort. Vilket jobb. Dessutom är det så himla fina färger. 





Här är den igen. Minns ni att jag berättade tidigare om en jacka som jag tiggde av Lena på Tjejträffen? Den jackan som var så himla snygg på Lena men som på mej satt som ett litet förkrympt korvskinn. Den jackan som jag tiggde till mej men var tvungen att lämna igen och erkänna att Lena är väldigt mycket mindre än mej. 
Men i gårkväll så fick jag den i ett paket igen, tillsammans med ett Visdomsord på ett porslinshjärta.
Den här gången gick det mycket bättre. Satt som en smäck.
Kanske hon får låna det nästa höst............ Kanske.

I går på morgonen så var jag så full av arbetslust så det var omöjligt att ens sitta still medan jag skulle få i mej kaffe. Fick med andra ord väldigt mycket gjort innan det var dags att ta mej till stan och jobba.
I dag så är det som sagt en sån dag när jag tycker att sitta och beundra min omgivning är bästa alternativet. Tänk va olika orken kan vara. 

Snart dags att sätta om blommorna. Många av mina blommor längtar. Måste komma mej för att skaffa blomjord.
Ikväll är det viktväktarna som gäller. Är som ganska flera veckor som jag inte varit där men nu är det dags känner jag.

Nä men nu blev jag lätt less att sitta stilla och filosofera. Nu gör sätter jag igång och gör nåt bra av dagen.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar