lördag 27 februari 2016

Kallt i mjukisbyxorna på morgonen

Men hurrves.
I dag var det kyligt i mjukisbyxorna när jag var ner och hämtade tidningen. -22 grader. Det är nu ett tag som vi fått ha härlig temperatur, alltså högst -10 grader. Då blir man fort bortskämd. Nå men det är väl bara att hålla sig inomhus.


.
Vaknade tidigt idag.
Väldigt utvilad. Låg ett tag kvar i sängen och tänkte att jag skulle somna om. Men näää, det är inte min cup of Tea.
Jösses vad jag kan få myror i kroppen och få en känsla av att jag har massor med skojiga saker som väntar på mej, bara jag kliver upp.

Jaja, roligt. Det är väl en sanning med modifikation.
Men jag har startat en tvätt maskin, tömt aska ur kaminen, gjort upp eld, fyllt dosetten med små piller, vikt tvätt, börjat förbereda nästa veckas mat, varit ute på nätet och hittat mycket fint och spännande att titta på, ätit god frukost och rivit igång maken.

I torsdags var vi till Jimmy. Han är nu hemma efter sitt äventyr. Han mådde bra och var så nöjd över att var utsläppt från lasarettet.
Vi kom oss för att ta en promenad i det vackra vårvintervädret, visserligen åkte Jimmy rullstol men ut i solen kom vi oss.

Jobbet då??
Har fortfarande inte fått veta viken dag jag får börja på mitt vikariat, någon dag till veckan borde det vara, tycker jag.
Men under tiden medan jag väntar så är det inte speciellt synd om mej. Jag har ju arbetspraktiken på Expansa. Där är det inga stillsamma tråkiga stunder, nä full fart hela tiden.

Till veckan har jag två dagars dropp att se fram mot. Det blir två halvdagar. Det droppet som jag får på eftermiddagen den ena dagen kan jag inte få den här gången. Nya prover har jag fått lämna men fortfarande kan man inte se att mitt immunförsvar är på väg tillbaka. å det måste var på plats innan jag får det där andra droppet.
Men hur är det man säger: Det som inte är stulet kommer tillbaka. Så, då kör vi på det. Det kommer tillbaka, det ordnar sig.

Nä nu ger jag mej för den här gången.

Ha en bra dag alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar