onsdag 30 december 2015

Julen i bilder

Men se nu blev jag paff.
Trodde inte att jag skulle bry mej om att hinna skriva en gång till under 2015.
Men se så blev det.

Julen har varit fantastisk på alla sätt och vis.
Enda dilemmat är att den har gått i tvåhundraknyck.

I dag har jag varit och handlat för många dagar framför. Behöver jag nämna att det är inte ensligt och tomt i stan. Inte någonstans var jag ensam. Så himla skoj.
Idag kommer det middagsgäster. Marcus är på väg hemåt..... Till Göteborg alltså. Inga-Lill slogs med flugor och gjorde minst två på smällen...... Eller hur det nu är man säger.
Hon erbjöd sig att skjutsa sonen till tåget. Finns tåg i Boden....
Fiffigt.... Middag hos oss. Så då fick vi en stund tillsammans. Sen blir det vink, vink till Marcus innan jag och Inga-Lill brakar iväg på mera äventyr.
Inga-Lill följer med i morgon ner till Jimmy och stannar sedan övernyåret hos oss. Blir hur bra som helst.

Nå men nu tillbaka till julen.

Tror jag förstärker minnet med att hämta lite bilder:


Inget är som väntan på tomten. Tänk om han inte kommer.....


Men jodå, han kom. Dessutom hade han en praktikant med sig. En som bara var ett par hundra år gammal. Spännade för oss alla. Inte bara för Vilja.


Vissa julklappar behöver ju monteras. Kan var klurigt.


Vissa klappar är så stora att man nästan skulle varit flera som hjälptes åt.

Platsbyte efter halva dagen. Från Vändträsk till Roknäs.


Vissa av oss såg till att sängen var nära, om man skulle behöva stuuul en stund.


Triss i damer som verkligen försökte locka fram sina bästa sidor. Tur att det mest är Vilja som syns. Jag och Linda kan ju skrämma slag på folk.


Coolisar.... Vi försöker så gott vi kan.


I luvan.


En annan i luvan.


Gjorde fina tårtor istället för julbord till middag på julafton.... 
Men jag fick även stå för dagens gapflabb. 
Tror ni inte att jag råkat lägga fel dekoration på fel tårta. Så den vackra med köttbullar och rödbetsallad på, den var det tonfisk i. Lax och räk-tårtan hade skinka och sånt som fyllning. Dumt alltså.



Tänk att det fanns godsaker på julafton också.


När juldagsmorgon glimmar jag vill till ottan gå. 
Även detta år kom vi oss iväg till Julottan. Stämningsfullt, barnkör, gofika och som ni ser på bilden underbart vackra hemstöpta ljus.

Direkt det var klart så halkade vi oss iväg till Arvidsjaur. Tommy, vår vän, fyller 60 år. Massa gott fika och massa trevliga vänner.






En  middagsbjudning hann vi också med (hemgjord blodkorv, sakolik) innan vi tog tag i saken och halkade oss hem sent på juldagskvällen.

På Annandagen kom Elis, Kasper och Sara till oss. 


Tur att Kenneth bara har tre barnbarn så att alla ryms.
 I och för sig hade han haft fem så hade han nog gjort plats för alla då också. Ser ni att Elis och Kasper har sina nya reflexmössor som jag stickat.
Fiffigt med reflexmössor.

Tre barnbarn på en fyrhjuling. Hmmm. Då är det fullt vill jag påstå.

Vi hade dessutom så tur att vi fick följa med hela gänget på Äventyrsbadet i Boden också. Det är nu vansinnigt roligt att verkligen klä sig i all lekfullhet som man bara kan uppbringa. Så vansinnigt skojigt vi hade alltså.

Gick ju riktigt bra att minnas vad som hänt sedan jag skrev sist. Med hjälp av bilderna alltså.

Nä men nu ska jag se om jag ska förbereda middagen lite.

Ha det gott alla och 


Jag är åter 2016...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar