söndag 13 december 2015

Julbord och annat som är juligt

Tur att jag hade en plan när jag började med viktväktarna att inte gå ner så fort i vikt.
För det är helt klart att man kan inte gå ner i vikt när man var på stort smaskigt julbord i går och frossade av allt det goa.
Kaniskrogen i Älvsbyn var de som fick stå som värd för årets julbord.
Alla var där....

Vänta ska jag hämta någon bild från Facebook.

Blev fler än någon.... Dåliga är de dessutom, suddiga.
Saknar min kamera, suck.

Sagolikt goda små konfekten hade dom. Ser ni vad jag njuter?


Elis glittrar på mellan Mormor Karin och kusin Emelie


Undrar hur han mår egentligen? Mätt, Less eller bara busig.


Här är fru Lundgren och spanar in efterrättsbordet. Kolla Vilja under bordet, hon hade hittat en perfekt plats att kolla in underhållningen...... Naturligtvis var det bara en fråga om tid så var hon uppe och dansade i stället.


Syskonen Lundgren hade nåt att snacka ihop sig om.


Undrar om inte Sara fått tag i någons polkagodis. Hon ser ut som om det smakar gott.


Ja jösses, sonen verkar ju inte riktigt klok. Eller så visar han att han mår precis som Kent.


Åsa på dansgolvet med Kasper och Emanuel.



Här har nog Linda fått tag i samma goa konfekt, Mmmmmm.

Blev många bilder.

Just det, jag höll på att berätta om goa saker som jag stoppat i mej som inte riktigt hör hemma i Viktväktarnas mättande dag, som jag då följer till vardags.

På fredag var vi bjuden till Alträsk hos Doris och Gunnar på Adventskaffe. Men det är inte sant så vansinniga mängder och olika sorter Doris bakar.
Trots att jag verkligen valde med omsorg och bara tog de som riktigt goa ut så blev det massor. Men gott, otroligt gott.

Innan det  var dags för adventsfikat så hann jag med både det ena och det andra.
Började morgonen med att köra ner till Jimmy. Vi hade massor som skulle ske. 
-Jimmy hade en hög med julklappar som han ville ha ett handtag med att slå in. 
-Det skulle skrivas julkort.
-Vi tog en promenad till Boendechefen och skrev under lite papper.
Men andra ord en riktigt fullproppad förmiddag. Men se vi hann med allt.
Dessutom så hade Jimmy en riktigt bra dag. 
Vi fick ihop massor av skratt och dråpliga händelse också.

På eftermiddagen var vi bjudna till Viljas Luciatåg. De är riktigt skojigt ordnat med Luciafirande ute. Smart, riktigt smart. Det spelar ingen roll att det är massor med folk som vill komma och titta. Alla ryms. Inga problem. 
Dessutom att det drälls med varm saft och det faller smulor på backen behöver inte heller ställa till med merjobb för personalen.
Som sagt smart och mysigt.
Nu var det ju sista året på Viljas förskola, nästa år är hon ju så stor så då blir det på Skolan/Fritids. Vi får se hur man ordnar det där då. 
Om vi får komma eller om det bara för familjen.



Har den här morgonen kommit igång och skriva julkort. 
Tänkte att det ska bli klart idag. 
Tänkte jag.

Jag tänkte att jag skulle fara iväg och simma nu på morgonen. 
Tänkte jag. 
Men hurrves.
Det är 15 grader kallt ute. Brrrr.
Men ska jag komma mej iväg så bör jag ta ett beslut snart och packa badväskan och bege mej.

Jag kan ju göra klart och skicka iväg inlägget till att börja med.

Ha det gott alla.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar