tisdag 15 december 2015

Viktväktarna, Tjejträff och Expansa

Hej och godmorgon på er.

Vissa kan nu det här med att roa sig.
Idag ska jag både jobba, jag börjar efter lunch idag. På Expansa, you know.

Efter det ska jag på Tjejträffens avslutning. Ikväll blir det inte nå stickande å inte annat pysslande heller, nä ikväll blir det att umgås över nå ätbart. Fortfarandet är det hemligt vad det blir, bara att vi ska äta nåt tillsammans.
Så himla skojigt.


Viktväktarna.... känns som om jag inte berättade hur det gick i onsdags när jag var iväg på viktväktarna.
Det var en nystart där i onsdags.
Viktväktarna har gjort om sättet att räkna det man stoppar i sig. Fokus på att det ska bli nyttigare. Alltså blir det besvärligare för de som fokuserar på att få fortsätta med sina vinglas, goa ostar, chips, godis på helgen.
Vin, chips och godis klarar jag mej utan. Skulle jag var tvungen att dela kök och kylskåp med goa ostar så skulle det var kört.

Men jag är ju listig så nu finns det ingen go ost här hemma, endast en bredbar med 4 % fett.

Förra veckan så hade jag gått ner ett drygt kilo. Så det blir totalt snart 12 kilo sedan jag började i september.
Skulle tro att det inte kan hålla med en viktnedgång under julen med alla frestelser som jag med glädje tackar ja till. Kan jag inte hålla igen kakintaget så får jag ta konsekvenserna av det då. Men min plan var att så fort det inte händer nåt skoj ska jag följa men plan som jag har, alltså fortsätter med maten från mättande dag.

Bakat, små, väldigt goa, men väldigt söta konfekter. Så än är inte undrens tid förbi.... Julgodis har jag alltid sagt att det finns att köpa om man blir sugen. Men se nu har jag gjort eget. Kan bara finnas en förklaring hur jag kunde komma på nåt sånt: Väldigt enkla och väldigt få ingredienser.
Smakar pepparkaka.
Goa.
Som sagt, räcker med en liten för de är väldigt söta.

Här ute i Vändträsk är det helt myggfritt.
Idag är det nästan 10 grader kallt. Men igår när jag, dotter och barnbarn gjorde stan, så var det kallt. Nästan -20 i stan. Burr. Det blev en sån dag när man fick in frossan. En frossa som sedan som inte gick över.
Kan det ha varit för att man var för dåligt klädd???
Så kan det ha varit.

Nå men nu tror jag att jag ska sätta fart på dagen.
Börjar med påtår, stort vattenglas med lime i (känner av urinvägsinfektion) inpackning av håret.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar