tisdag 28 juni 2016

Livet går nog vidare ändå.

Nu när Jimmy gått bort..... Det finns de som frågar: Hur mår du?
Så svarar jag: Ingenting, absolut ingenting. Allt är nollställt.
Så känns det, just nu iallafall.
Nästan hela tiden, utom ibland när allt bara spricker och går sönder och det gör så ont, så ont. Men se då går jag undan, jag vill vara ensam då.
Eller, okey då, finns Kenneth i närheten så snorar jag gärna ner hans tröja.

Men som oftast känner jag mej bara tom och nollad. Undrar vad som händer om någon trycker på den där "Tilt-knappen" Den som fanns på flipperspelen, den som gjorde att det ordnade upp sig om allt hängde sig.
Just det ja, jag har ingen sån knapp. Då är det bara att se till att livet går vidare, med de medel som finns.
Det som gör livet enklare just nu är trots allt vanlig vardag, och trevliga människor att umgås med. Vi fick oss en ordentlig dos i går kväll av trevlig sällskap som gör livet enklare. Skratt och massor av vardagligt umgänge. Goa Kicko och Thomas. Goa Kjell med gänget.

Vi har verkligen inte behövt känna oss ensam nu. Alla dessa kramar, massor med kramar och telefonsamtal som vi fått.
För att inte tala om alla kommentarer på Facebook, sms, mail. Massor med människor som bryr sig.
Känns riktigt fint att veta att alla finns där ute.

Jordgubbs-ampeln som vi fått hänger på altanen. Tack snälla.

Livet går ju vidare för oss som är kvar.

Till helgen blir det ju både Öjeby-kyrkmarknad.

Kolla här bilder från De senaste kyrkmarknaderna:

2014. Jimmy i rullstol. Här mådde han inte bra. Vi hämtade honom från lasarettet för att han för en stund skulle få träffa folk.

2015. Här mådde Jimmy väldigt mycket bättre. Ingen rullstol, inte rullator. Han behövde bara sina söners händer att hålla i.

I år får vi gå själv jag och Kenneth. 
Sablar, kommer snart, måste bara gråta lite............ 

Nu är jag tillbaka.

Samma dag som vi ska på kyrkmarknad så är det kalas. Kasper fyller 7 år. Så hela den dagen blir full av folk som man kan suga energi ifrån........ Säg inget till någon, men jag känner att det ska jag verkligen göra. Skaffa energi alltså.

Dagen efter alltså på söndag ska vi också på festligheter. Lilla Belle ska döpas.

Kolla här va...


Jag har tänkt ta mina fina högklackade skor på söndag. Men det är ju klart att man måste gå in de nya skorna..... Passar helt perfekt att gå in medan man sitter och skriver blogg. 
Smart va? Eller hur?
Vad tror ni om det här? Jag har varit och skaffat mej en eldriven motorsåg. Nä men så heter det inte, det heter elkedjesåg. Tänkte att det skulle jag kanske klara av att använda. 
Den är inte så tung, den vibrerar inte, dessutom säger Kenneth att den är väldigt tystlåten. 

Eftersom jag har bytt arbetstider från i morgon så nu har jag ledigt på förmiddagarna, då måste jag ut och kolla om det är lika skoj som jag tror...

Nä men nu tror jag att jag ska sätta mej och kolla lite Allsång på Skansen. Tror ju att Sanna blir en bra programledare.

Ha det gott alla.






4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att få träffa er igen! Sköt om er så länge! ❤

    SvaraRadera
  2. Belle. Fint namn! Ta hand om er. /Christer Palmgren

    SvaraRadera
  3. Längtar till söndag så vi också får krama er och tanka er med energi ☺️❤️ kramar!!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer ihåg kyrkmarknaden 2014. Jag fattade inte att det var Jimmy förrän jag placerade dig och Kenneth. Styrkekramar till er alla. Tänker på er varje dag! // Hanna

    SvaraRadera