onsdag 1 juni 2016

Arbetslös igen

Idag är det den första juni.
Nu är det sommar. Det lärde jag mej i skolan. Sommarmånaderna är juni, juli och augusti.

Vi har ju haft sommarväder nu i flera många dagar. Varmt och riktig sommarkänsla.

Men att det är första juni i dag innebär också att jag nu är arbetslös. Min förhoppning är att det inte ska bli så länge den här gången innan det löser sig med nästa jobb.
Det blir till att besöka arbetsförmedlingen idag för att se till att allt flyter på. De ska få sig en lite påbackning. De har gormat så jag blivit av med ersättningen man lovat mej för april, skulle tro att det nu blir samma för maj när jag försöker igen.
När jag ordnat mej jobb så ställer arbetsförmedlingen upp med nåt som är förmånligt för arbetsgivaren, det kallas nystartsjobb. Det gör att även jag kan få ersättning från försäkringskassan lite grann för att kompensera att % inte är så hög på jobbet. Men se det har inte funkat.

Nå men jag gillar ju att vara positiv så jag tänkte att det löser sig.

Det här med att få ordning på livet efter droppdagarna är inte i fas än, jag dricker som en tok, ständigt hungrig, magkatarren svider rejält, jag fiser så jag inte går att vara kring och sover fortfarande inte.
Men jag har ju varit med förr och vet att det löser sig. Det är inte bra för vikten kan jag då meddela.
Nå men det löser sig, snart är jag på banan igen.

Jag ska på mammografi också idag. Tur det går undan, klart på bara någon minut. För det är inte behagligt på något sätt.

I går var det terminsavslutning på Tisdagens tjejträffar. Vi gick i samlad tropp på Arctic Thai och åt en god lunch sedan blev vi bjudna hem till Lena på kaffe och tårta. Gott, jättegott.



Var nära att ni fått se hur vacker tårtan var. Det var någon som åt upp den med god aptit, men ni får hålla till godo med att se på det fina kortet som Lena gjort, ett åt oss var.




Här en bild på Mej och Agneta där vi sitter i det underbara vädret och njuter av kaffet och tårtan. Dessutom så var jag hård på vattenkannan. 
Inte klokt vad jag varit törstig efter droppet, men just det ja, det har jag ju redan skrivit om.

Nu ska vi ut på en behövlig promenad jag och Mara. Det har varit så himla varmt så det har inte riktigt lockat med att ge sig ut och svetta upp sig nu i några dagar. Men i natt har det regnat lite så det känns så himla friskt ute, trots att det redan blivit varmt. Det är redan 21 grader ute och klockan är ändå bara 8 på morgonen.

Nä nu blir det promenad innan det är dags för dusch och stadsfärd.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar