torsdag 16 juni 2016

Jobbelijobb

Känns som om jag sitter och väntar regn.

När vi kom hem i eftermiddag så var det ett otroligt finväder ute.  Vi bestämde oss snabbt för att det fick bli en enkel middag i mygghuset. Dagens lunch  hade varit sushi så det var ju inte direkt synd om oss om middagen inte var så matig. Kenneth värmde upp lite pannkaka och jag valde en tallrik med fil och frukt, ägg och en skinkmacka.
Å vad jag gillar fil och frukt. Måtte jag aldrig lessna.



Efter maten blev det kaffe med tupplur. När jag vaknade igen så var det fina, fina sommarvädret borta. Istället hade det kommit mörkblå-grå moln, massor av dom. Då var det bara att ta tomma kaffekoppen med sig in och göra nåt annat. Några av oss ser fotboll, med lite olika grad av intresse tror jag. Tror en av dom gillar att bli kliad på magen bättre än att se fotboll ( ledtråd, jag menar inte Kenneth)


Själv skriver jag blogg och sneglar ut genom fönstret. Väntar på regnet. 
I helgen är det tyvärr lovat dåligt väder. Så tråkigt, det är nämligen i helgen som det är midnattstrav och stort hålligång på Westen Farm efteråt här i Boden. Så tråkigt om det blir hällregn. 
Dessutom är det ju i morgon som stora examensdagen går av stapeln, med glada barn och ungdomar. Vita studenmössor, kortege genom stan och sånt. Håller tummarna att det inte regnar då.

I dag började jag om att jobba på Röda Korset. Det känns ohyggligt bra. Så nu vet jag att denna sommar kommer jag inte att var ledig och ligga i hängmattan och ha det bra hela dagarna.

Men hur tänkte jag nu? 
Vadå ligga i hängmattan? 
Ligga i hängmatta och ha det bra???
Undrar hur den människan är funtad som kan övertala mej att lägga mej i en hängmatta? 
Ligga i hängmatta och ha det bra.... Määähh, hähähä. 
Den människa finns inte. 

Nå men åter till glädjen att ha ett jobb. Känns så himla fantastiskt skojigt. 
Underbara arbetstider. Fina människor att jobba med och skojigt arbete, kan inte bli så väldigt mycket bättre. Skulle vara då att det var en annan lön :-)
Eller iallafall att den kom oftare än bara en gång i månaden..

Men man kan ju inte få allt här i världen.

Nä men nu tror jag att jag ska sätta mej och läsa lite i min bok eller så kanske virka en mormorsruta.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar