tisdag 31 maj 2016

Flera olika möten

God morgon på er.

Nä men nu ger jag upp det här med att försöka sova.

Att det blir dåligt med sömn så här efter en dag med dropp det var ju inget konstigt med det.

Fick ju ändå sova mellan 23 och 01.
Sen har jag sysslat med att göra sånt som man ändå vilar när man gör.. Legat i sängen och läst, Läst både skönlitteratur.
En bok som hette: Jaktmark. Den var väl inte så där värst bra, men nu är den utläst iallafall. Handlade om en polis som tagit semester och rest till sin morbror, det skulle bli älgjakt. Men det fanns någon dåre i närheten som gjorde deras dagar kymiga.

Dessutom har jag bladat och läst alla Maud Onnermarks kokböcker.
Så naturligtvis blev det till att kliva upp och ta en näve med mariekex och ett glas mjölk mitt i alltihop.
Inte klokt vad sugen jag blev på både hummer, älgspett, kantareller, rabarberkompott, laxmackor, rödbetssallad å en masa annat.
Nå men det fick duga med mariekex och mjölk.

Sedan har jag legat i sängen och skrivit komihåg-lappar. Både inför resan till gällivare och lite allmän veckohandling och komma ihåg hämta ut medicin, å lite sånt.
Haft lite kontorsjobb för mej.
Läst en bunt med broschyrer som jag samlat på mej. så nu kan jag kasta iväg de flesta.




I går så fick jag både kortison- och cellgifts-dropp. Alltid trevligt att bli omhändertagen av personalen på Sjukhuset, mådde efter det riktigt bra så det blev till att ansluta Diabetesföreningens grillkväll. Lena och Ivan hade fixat en härlig middag.
Trevligt, trevligt.

I helgen hann jag med både en träff med "sparrisarna vi samma bord". God middag och premiärbesök i Ulricas nya mysiga lägenhet.


Efter middagen flyttade vi ut i trädgårdsmöblerna som fanns utanför hyreshuset. Riktigt mysig träff. Som ni ser på bordet så har vi bestämt oss för ett gemensamt projekt, mormorsrutor.

Även ett kalas hans med i helgen. Kenneths brorsbarn, Malin, fyllde 40 år.


Våldsamt god både smörgås- och jordgubbs-tårta bjöd hon på. Jättegott.


Efter kalaset for vi förbi Jimmy med en bit av Malins smörgåstårta. Satt säkert bra som kvällsfika även för honom.

Jimmy mår just nu inte alls bra.
 Hans arm- och ben-styrka är kraftigt försvagad så det blir mest sängläge för honom. Dessutom har balansen återigen kommit i olag, han sydar åt vänster, som han själv säger. vi var till honom även i torsdags för då skulle han få besök av Läkaren från Palliativa teamet i Piteå. Klart att vi ville höra vad de hade för plan nu. 
Efter samtalet mellan  Jimmy och läkaren så blev det bestämt en massa,  allt från ny magnetröntgen, behålla den massiva ökningen av kortison, till samtal med Onkologen i Umeå. 
Så får vi se vad som nu kommer att hända. 
Bara vänta.


Nä men om j skulle hasa mej in i duschen nu. Jag bör ju vara respektabel idag. Ska ju både på andra dagen av dropp. Men idag blir det bara kortison så jag är klar före lunch. Tur var ju det för sedan ska jag iväg på avslutningen av Tjejträffen inför sommaren. Blir lunch och tårta....

Ha en bra dag alla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar