fredag 3 juli 2015

Kasper, ögonmottagningen och en hundklo


Världens bästa Kasper fyllde 6 år i går. Hurra, hurra, hurra.

Klart att jag och Farfar var där och grattade.
Där var det gott om barn. Överallt. Gott om föräldrar också som satt på altanen och hade det gott.

Vi kom lite sent till kalaset.
Kenneth var ju tvungen att jobba först, sedan så bar det iväg till Ögon-mottagningen för att kolla upp trycket i ögonen. Trycket hade inte svarat så bra på medicinen, så det blev nya, andra droppar och återbesök  på en månad.
Så nu är det att hoppas att ögonen svarar bättre på de nya dropparna.

Jaha vad ska jag då skriva om???

BDX... Ja det tar vi.
I går med posten kom det en faktura från BDX.
Enligt fakturan hade jag fått levererat en lass med sand. Det var levererat till Falkgatan, tippat på en presenning.
Å var ligger Falkgatan???
Å vad skulle vi göra med sanden??

Enligt Kenneth finns det bara en vettig förklaring:
 Jag lever ett dubbel-liv. Där bort på Falkgatan har jag ett parallellt liv på G.

Enligt mej måste det ju vara så att Kenneth håller på att i smyg bygga en härlig stuga med badstrand vid någon sjö som överraskning till mej. . Fakturan skulle egentligen till Kenneth.
Men trots att jag använt både tumskruvar och sannings-pratar-apparat (eller vad det nu heter) så erkänner han inte.
Hur gör jag då? Ska jag betala fakturan och vänta ett tag till Kenneth erkänner att det var en överraskning till mej, eller ska jag ringa till BDX och säga att det blivit nåt fel.
Lutar faktiskt åt det sista alternativet.
Tror inte att jag får någon stuga vid en sandstrand.
Inte den här gången i allafall.
Det är bara fortsätta att drömma.

Bonzo alltså. Världens bästa Bonzo.

Han började dagen i går med att remma iväg till Kjell. Jaha då var han rastad. Visserligen tänkte jag att vi skulle gå i koppel efter vägen, men Bonzo tänkte annat och tog sin välkända väg någonstans där upp och efter berget och iväg två kilometer till Kjell.

Jag och Kenneth skulle ju på en massa uppdrag, jag skulle ta prover, Kenneth skulle till Ögon och så skulle vi på kalas hos Kasper, så Linda ställde upp som hundvakt.

På kvällen när vi hämtade Bonzo och skulle iväg hem så fastnade han med en klo i gallret på bron. Stort blodbad och lätt stressad dramatik. Men vi lindade in hans tass i en handduk och for hem. Här hemma så såg vi att han hade ont i sin tass. Men trött och nöjd efter dagen med en massa folk så somnade han på soffan.. Kent och Linda har turister boende hos sig. så där finns massor med människor som kan ge uppmärksamhet.
När han somnat så gjorde jag en grundlig undersökning. Isch. Klon är borta det är bara ett par millimeter av pulpan kvar.
Blir till att hålla koll och se så att det läker som det ska. Ska strax göra en toffla åt Bonzo. Han ska nog inte gå ut utan att ha foten i paket.
Tack Ulrika för goda råd hur jag ska göra med tassen.

Nä men om jag skulle sätta fart och ta fram grejor till Toffel-skapandet innan Bonzo vaknar. Han beter sig som sommarlediga skolbarn tycker jag. Sover bara längre och längre på mornarna.
 Nä men hur tänkte jag nu. I går vid den här tiden hade han varit på rymmen och var hemma igen långt före det här klockslaget.
Nå men vissa mornar sover han länge.
Det blev ett himla långt inlägg. Hoppas någon fortfarande ids läsa.

Nu till toffel-skapandet och påtår.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar