torsdag 16 juli 2015

Många saker händer nu.

Hallå, Hallå ! !
Knack, knack, knack.

Är det någon kvar?

Det är ju inte sant vad många dagar som passerat förbi i mitt liv utan att jag satt mej ner och reflekterat och skrivit i bloggen.
Nå men då gör vi nåt åt det.
Sist jag skrev skulle vi iväg med Thomas och Kicko på Räkfrossa, åka med m/s Laponia.

Japp det har vi gjort..... Med högst blandade känslor beskriver jag hur jag upplevde det.
Alltså definitivt inte bara positivt:

På båten var det trångt, skittrångt alltså. Det var väldigt varmt och det var tokhög ljudnivå.


På bordet fanns det både jättegoda saker och mindre lyckade saker. Men överlag var det gott.


För övrigt hade vi en sagolikt rolig kväll. Skojiga, roliga vänner och som sagt riktigt skoj.


Äntligen har jag åkt båt och varit på räkfrossa. Jag vet inte hur många år vi tänkt att vi skulle, men aldrig kommit oss iväg. 
Tack Kicko. Smart drag där.

Att det dessutom var hamnfestival i Luleå gjorde det ju extra festligt.  Det där att köra till Luleå var ju bara glömma. Inga gator öppna och inga parkeringar inom synhåll. Tur det finns buss, himla praktiskt.
Promenaden ner till Busstationen efter båtturen var ju full med folk och annat spännande. Peruker till exempel. 



Mer då? vad har hänt sedan sist jag skrev? 
Kenneth har börjat med sin semester. Det är ju som skönt att få mycket tid tillsammans, Annars vill det på bli ett tvång att det ska ske en massa saker när det bara handlar om kvalitetstid, men nu kan vi slösa med en massa tid tillsammans. Känns förmöget.

Här är surströmmingsgänget från i Tisdags: Tänk att det är så gott med surströmming. Dessutom har vi ju världens bästa mygghus för att äta surströmmingar



Mer då?
Jo men mycket har ju handlat om Rallycross. Vi har både hunnit till Kalix och till Skellefteå och hejjat på Hallnor. Ja men inte riktigt inte bara honom, vi har ju andra som vi också vill att det ska gå bra för. Får se om det blir Piteå på söndag. Lutar starkt ditåt.


Hej igen. Nu är det snart kväller. Mitt i det jag skulle göra mitt blogginlägg här på morgonen  så fick jag så lite ström i datorn så den ville inte lägga upp fler bilder.  Var bara att sätta på laddning. Sen har det varit både det ena med det andra, allt från skojiga besök, sova middag och åska. Men nu ska jag göra detta klart.

Rally-cross alltså:

Samling vid bussen. 

Rally-cross-miljö


Mera Rally-cross-miljö



Plötsligt där vi sitter på läktaren får vi se några välkända filurer, på andra sidan Rally-banan, som gjort sig en åskådarplats bland ambulanser, bärgare och sånt. Anna, Levis, Linda och Vilja. Ja se dom...



Jag och min son på läktarplats. Sabla unge att sabba mina bilder. =)


Ha det gott alla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar