fredag 10 juli 2015

Fredag morgon

Hejsan och god morgon.

Har laddat över mina bilder från  kameran till datorn nu på morgonen.
Där hittade jag en bild som man kan tro är från förra sommaren, känns det som i alla fall.
Men antagligen är det bara så att man inte riktigt minns. För helt klart så har jag bevis på att det inte för så många dagar sedan var solar-väder. 
 Kan det rent ha varit i måndags? Så kan det vara.


Har ni sett vilken underbar blomma som flyttade hem till oss igår.
Som en karamell. Planterad i en rejäl, vacker kopp. Det var en beklagar-sorgen-blomma av en mycket varmhjärtad familj. Den är så fin och står där på bordet och utstrålar en massa omtanke.
Det har de sista dagarna varit så många tröstande kramar och tröstande kommentarer av människor som bryr sig. 
Tack snälla.



Kolla här va!! 
I veckans Hemmets veckotidning. En riktigt närproducerad kändis. Maud Onnermark. En tjej uppvuxen i Boden,  som tillbringade mycket av sin tid i Vändträsk med kusiner och annan släkt. Numera så äger hon en stuga i Alträsk , men bor i Helsingborg. För er som inte vet vem Maud Onnermark är......... Om utifall att, tycker jag att ni ska lära er om den kvinnan. 
Driven och duktig. Hon har gett ut flera böcker, om mat. Hon har jobbat länge som chef på flera mattidningar och hon brukar laga mat i Tv, i programmet "Go kväll"
Hennes princip, som jag för övrig älskar, när hon lagar mat är: Inga krångliga recept. Matglädje är viktigaste kryddan.

I kväll blir det Räkfrossa med Kicko och Thomas. Jag och Kenneth har i så många, många år sagt att vi skulle behöva besöka och pröva att åka med m/s Laponia runt Luleå skärgård och frossa i räkor. Nu blir det så.
Ska bli så himla gott och skojigt.

Nu ska vi strax greppa dagen jag och Jimmy. Men först blir det lite påtår, vatten, läsa dagens tidning och kamma luggen.. Men sen så...

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar