söndag 26 juli 2015

Överst på pallen och Hjärntumören som blivit lite skröplig... Glädje

Hej och godmorgon på er.

I går var en sån där dag när man utlovat öppna skyar, hällregn och en massa åska med tillhörande skyfall.
Visst, när vi vaknade så både regnade det och gick åska. Men några timmar senare sprack det upp och blev kalasväder.
Lycka för Marknaden i Boden, Loppis i Mjedsjön, Folkracetävlingen på motorstadion och alla andra som försöker ordna nåt skoj nu när det är sommar. I vanlig ordning (tror att det beror på min fantastiska förmåga att stämma regn) blev det en kanonfin, strålande, solig dag.

Det var dessutom en lördag när vi verkligen hade velat klona oss. Fanns så många skojiga saker som hände på samma gång.
Vi valde bort aktionen i Akkajaur, vi valde bort marknaden i Boden och vi valde bort loppisen i Mjedsjön. En loppis som vi vet sedan tidigare år är bara så familjärt och skojigt.

Men det här fick vi tack och lov dela:
Kent (mågen alltså) överst på pallen. Vansinnigt spännande att titta på. Eller vad då titta och titta? Ibland var jag tvungen att blunda lite, hade jag haft en kudde så hade jag nog gömt mej bakom den, lite, ungefär som när man ser en spännande film. Lite smårop och andra häftiga rörelser gjorde ju att de som stod bredvid mej tittade undrande, nå det fick jag bjuda på.
I bland blev det ofrivillig censur. Eftersom det var så fint väder så blev det i stället stora dammoln som dolde rafflet. . Var ju inte mindre spännande att se var kent låg när de kom ut ur molnet. Men se allt klaffade och han kom först i mål.  Vann C-finalen gjorde han. Hurra, grattis Kent.



Lånat en bild från Linda på Kent och hans gul-gröna springare som firar efteråt. Full karnevalstämning och massa med skumpa !! Eller?


Ett litet axplock depå-bilder.





Som ni ser så finns inte barnbarnen från Öjebyn med på bilderna. De lämnade vi tillbaka på fredagkväll. Det har varit två skojiga dygn. Men en massa upptåg. 

Så till sist har jag valt nåt annat vansinnigt skojigt:

Jimmy och hans tumör.

En sköterska ringde till honom i torsdags och gav ett första besked om den röntgen han gjorde i onsdags. Visserligen var Jimmys läkare på semester men man ville inte vänta med att lämna beskedet. Det fanns ju läkare i Umeå som kollat upp plåtarna.

Å det är klart ska man nu leverera glädjande besked så varför vänta??

Tumören har fått sig på skalle så att säga. Den har "retarderat" Fint ord men det innebär att alla dessa eländiga behandlingar har gett det allra bästa resultatet. 

Glädjen var stor hos oss alla. Så jädra glad att jag nästan var tvungen att kolla om jag kunde hjula. Känslan i bröstet kändes nästan så.... Allt går.

Högvinst i livet denna vecka. Du Jimmy, du skulle nog skaffa dej en trisslott. Du verkar ha flytet nu.

Bara att skriva de här raderna ger mej känslan tillbaka, så vansinnigt skojigt. Så underbart. Nu du livet! Here we come. Ljust, varmt, ombonat, glädjebubblor i magen.
Lycka, lycka, lycka. Lättnad, lättnad. 

Dessutom får det bli mentala kramar till Jimmy, eftersom du är där och jag är här. 

Nä men om jag skulle tvärgå och göra nåt nyttigt medan känslan fortfarande sitter som ett jätte "Smile"-märke i magen.

Så gör jag.... Eller börjar med påtår.

Ha det gott alla.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar