måndag 6 juli 2015

Väder och väder

Idag måste jag lägga upp en plan känner jag.
Jag vill både sitta i pysselhuset, känner att jag har längtat dit nu ett tag men inte gått dit, av någon underlig anledning. Dessutom vill jag, med boken i näven, ligga ute på altanen och sola. Som vädret är just nu så vinner pysselstugan.
Helmulet ute alltså. Är inte just någon alls blå fläck där uppe,

Nå men vi får väl se hur dagen utvecklar sig.

I går var en sån där dag då vi fick mycket att hända. Det var sånt väder att ena stunden var det lämpligt att klippa gräs, nästa dammsuga, torka bort eländigt tallpollen både ute och inne, plötsligt var det väder som lämpade sig för att laga lite mat inför kommande veckan för att nästa stund var det kaffe med fotbad på altan väder.
Med andra ord väldigt varierande. Men överlag hyggligt väder.

Känns som om det blir ett väldigt kort inlägg idag. Rätta känslan vill som inte infinna sig. å då är det ju bara lägga ner skrivandet. Bättre ta det någon dag när bara orden väller fram i skallen, fingrarna får gå som trumpinnar på tangentbordet för att hinna med att få ner alla tankar som trängs och stångas i skallen.

Nu blir det påtår och en sväng till pysselhuset. Men jag kanske skulle duscha först och få på mej lite kläder....
Så får det bli.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar