måndag 8 juli 2013

Trasig bygel

Min kamera måste vara ohyggligt nyfiken..........

Inte ens vid vila så stänger den ögat ordentligt. Eller kan det vara så att den håller på att ta slut. Det är nämligen skyddet för linsen som ska glida tillbaka när man stänger kameran som har slutat funka så där perfekt. Det blir en liten glipa som inte går igen. Den ser ut som om den tjuvkikar. Hihihi.

Nu har Kenneth börjat semestern och det märks ju här hemma. Plötsligt är det någon som druckit ur termosen när man ska ha sig en slurk.
Det där med morgonmackan i kylen är det lite si och så med. Idag fick jag göra den själv dessutom så hade han varit vaken länge och bara lämnat en liten tår i termosen.
Denna morgon (K:s första riktiga semdag) vaknade jag av att han satt redo och klar och undrade om jag ville ut på shoppingtur..........
Nu var det visserligen Kenneth-shopping men det kan vara trevligt ändå. Sitta i bilen och sticka och prata. Det gillar jag fast jag bara är med som ressällskap.
Han skulle köpa en grej bakom traktorn... Redan i fjol så insåg vi att den gamla bara bestod av lagningar. Så iår var det dags att investera i en ny. Vet inte vad det heter men man klipper sly, småträd och gräs och sånt med den. Så här den den ut förresten:

Så här såg det ut när jag tidigare i veckan tog cykeln och skulle ta mej ett fika på café Rävasten. Tanken var ju att jag skulle köpa mej en sån där otroligt god bulla och en kaffe. 
Kaffet blev ju rätt men inte resten.
 Det blev en supergod stoooor bakelse och sedan så köpte jag med mej hem en bullpåse. Efter att jag satt i mej bakelsen fick jag bråttom hem. Men tala om en överdos i socker. Mådde inte alls bra, darrade och hjärtat gick i 180 knyck, svettades och mådde kraftfullt illla. men det löste jag med att sova bort en timme på soffan. Tror jag tänker mej för innan jag sätter i mej en HEL sån bakelse igen. Men bakelsen var ju underbart god. 


Här ser ni första spadtaget eller vad man nu ska kalla det. Det är i allafall början på min nya blombänk. Tror det kommer att bli alldeles underbart himla bra.
Ett äppelträd och en stock. Det är en bra början eller hur?

Det här är en sån där dag när jag gått omkring och varit smått irriterad. Det som är så löjligt är ju att jag vet varför jag varit irriterad............... en trasig bygel i behån!!!!!!!!
. Den som provat vet hur vansinnigt ont det gör med jämna mellanrum men så hinner man glömma bort det emellanåt. Till nästa gång det sticks. Tänk om man kunde gå och byta på en gång. Men nädå inte det, gå omkring och var irriterad i timmar i stället. Nu har jag för övrigt kastat bort eländet och jag känner lugnet komma över mig... =)

.Nä om jag skulle gå och sätta mej och fortsätta sola benen.............. Nä det skulle jag inte, slut sol ute just nu.
Då får jag hitta på nåt annat istället.

Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. Tänkte precis skriva att det finns ingen sol nu, så skrev ju du det ;)
    Jag skulle ha kommit och tryckt i mig den där bakelsen ist för du. Kommer snart :)

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk för att du skulle ha gjort det. Om du delat med mej så hade jag sluppit bli så sjuk.....

    SvaraRadera