fredag 5 juli 2013

Presenter och sånt

Om ni funderar varför jag inte skrev nåt igår i min blogg så var det inte för att valpen hade tagit död på mej.
Nä igår var en sån där gå på staden dag.
Eller vad jag nu ska kalla det.
Jag följde in med Kenneth på morgonen och for till Anna för en panna kaffe, en massa prat och en massa  presenter. Kolla själv: Hon skämmer bort mej. Men vem klagar inte jag iallafall.
Gips-grejerna har Anna gjort själv.
På nästa bild så är det Gurkor från Annas växthus, förvaringslådor av Linda och min nya supervassa kniv. Tomaterna är köpt på ICA.

 Visst ser det gott ut. Å tänk om det finns färdigt i kylen så äter man ju mycket mer grönt.

Sen blev det provtagning och lunch på stan med Kenneth. Sedan hem och goosa med två vänliga hundar.
På kvällen var det gräsklippning som gällde. Jag klippte halva gräsmattan... Tog två timmar. Resten blir nog i helgen.
Kenneth klippte på Vändträsk badplats men bara med gräsklipparen, han måste dit i helgen och gå med grästrimmern också.

Här kommet då en bild på det dåliga samvetet. Byxor att lägga upp. Vad hjälper det att jag tog Annica till hjälp att nåla upp dom, jag måste ju sätta mej och göra färdigt projektet.
 Blir idag......... om jag hinner.
Jag ska nu först och främst se till att jag får mej en motionssväng på cykeln......... Ja dra mej på en bräda vad rolig jag är....
Jag ska inte alls motionera, men jag har ingen bil och är väldigt sugen på en bulla på Café Rävasten. Så det blir en ren fikasväng.

 Vissst har jag underbara blommor på bordet........ Heter gräslök..... =)

Sen var det ju det här med valpen Zack. Han var som sagt alldeles tokig i två timmar men sen tog bränslet slut. Poff så sov han.
Sen hade han förstått att det inte var så bråttom med att hinna med allt på en gång, han skulle ju va här nåt dygn.
Han var underbar att ha här, han är snäll och lydig trots att han bara är en baby ännu.
Dock inte lätt att fota när han är i rörelse. Men det blev lite nos här. Ser du förresten Sofia J så snygg vristlänk jag har. Hur nöjd om helst är jag.
 Här lurades jag med att jag hade nåt i handen. Men han genomskådade mej ganska snabbt så det blev inga fler försök att få till någon bra bild.
Sen har jag då en massa bilder på ett hundöra, ett ben, en svans, lite av en rygg, en bit magen och så naturligtvis bilder där han helt och hållet hunnit ut ur bild.


Men så här mysigt kunde det också vara. Alla karlarna slappar framför TV:n.
Bonzo har  tagit på sig uppgiften att hålla koll om det går förbi någon ren eller sånt efter vägen.

En närbild på en nöjd och lite småtrött hundvalp. Skönt att ligga i en kuddhög nära Farfar..

Nä nu blir det lite lunch sedan upp på cykeln och iväg.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar