tisdag 2 juli 2013

Kasper fyller 4 år

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Kasper idag.
Med blommor och med blader vi firar denna dagen.
Vi gratulerar våran Kasper idag.
Hurra, hurra, hurra.

Ja jösses. Tänk att grabben blir  4 år idag.
Å tänk att få förmånen att bara bo 45 minuter bort så vi kan träffas nästan varje helg. Att jag sedan bara är på reserven när inte Farfar har möjlighet får jag väl ta.





Vacker barn.

Om man hittar saker som är bortstoppade så vet man vilken av barnbarnen som varit framme.
Till exempel när det skramlar i vatten-kannan, knappast vattnet som skramlar men små bilar skramlar.
Eller om det bakom locket till tanklocket är en massa småsten.
Eller om det är stenar, kvistar, gräs i vattenvärmaren ute.
Om mössan eller skorna är väck när dom behövs är det bara och söka, bombis att dom är nerstuvade på nåt bra ställe.

Kasper, den av dom som är filosofen. 
Kan vara helt i sin fantasivärld. 
Ingen får veta vad som händer där.
Men en sak som är störtsäker det är att: 
Han älskar att kramas  med sin mamma.
Härliga unge.

Dessutom är han hela 4 år idag.

GRATTIS.

Nå men annars då?
Vad händer idag?
Ja jag säger som Ulf , ingen risk för skogsbränder i alla fall. Det är inte sant vad  det har regnat sista dygnet, eller förresten det är nog 1½ dygn som det hällregnat.
Annars så händer det nog inte så mycket här i skogen en dag som denna. Jag har varit uppe i 2 timmar och har inte ens fått på mej kläderna. 
Medicinen, jag har glömt ta medicinen, vänta jag kommer snart....

Se där nu är jag igång.. När jag skulle ta medicinen så kände jag att jag frös om fötterna, måste hämta mina sockar. Gick in i tvättstugan, där vi för övrigt har våra garderober också. Såg Kenneths kläder som han lagt i en hög, han har nog tänkt att han skulle tvätta dom men dom luktade så illa efter det han jobbade med i går kväll så han ville väl inte förpesta hela tvättunnan. Jamen när jag likaså var där så startade jag maskinen, tog på mej mina kläder, kammade håret när jag passerade borsten och sen gick jag tillbaka hit. Väl här kom jag ihåg medicinen. Så nu har jag varit iväg och tagit den. Sockar har jag dock fortfarande inte fått på mej, men annars går det väldigt bra.
Men jag har lovat mej själv att jag ska sitta i pysselstugan i några timmar. Måste ju hålla igång om det ska bli några väskor.

Dessutom måste jag ner och ösa ur båten innan den sjunker.

Nå men då är det väl bara att sätta igång då. Ner till Pysselstugan.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar