onsdag 10 juli 2013

Julklappar!!! Är det för tidigt för det??

Ja jösses vad tur jag har.
Nu blir det en repris av det Annica gjorde tidigare i sommar.
Men denna gången är det Kicko  som fixar partyt.

Hon tar surströmmingsburken under armen och kommer hit idag..... Så idag blir det surströmmingsparty hos Lundgrens.
Smart flicka den där Kicko.

Här hemma på farmen händer det annars inte så väldigt mycke raffel.
Kenneth sitter mest i traktorn och ........................................ Klipper, hade jag tänkt skriva. Men mitt i mitt blogg inlägg så ringer maken. Traktorn har strejkat så han behöver upphämtning.
Typiskt va?
Tur man jär van att hä sko jävles, säger ofta min Make.

Nå men nu är reservdelar beställt så nu får han hitta på annat till i morgon då han kan skruva ihop eländet. Själv så ska jag nog ge mig på mina kaffeväskor här ett tag från morgonen.
Dessutom har jag stekgrytan full i fläsk.... Där är det både skinkstek, sidfläsk och kotletter i en härlig blandning.
Blir så småningom lite olika måltider.
Jag kanske saltar fläsket ordentligt så kan det bli gott smörgåspålägg när det kallnat. Steken blir nog en gryta med rotsaker i . Kotletterna blir nog???......... kotletter !!!.... Tror jag...??!!.
Jag gillar ju verkligen att ha massa mat i kylen som är snabbt att få fram på bordet.

Jag har ju bestämt att mina nära och kära ska få hemgjorda julklappar i år så det har jag faktiskt satt i gång med.
 Tidigt ute???
Inte då, det är alldeles lagom att sätta igång så här års.

Dessutom hör jag att det är dax att ge sig ut i skogarna. Karl Johan har tydligen visat sig lite här och där... Svampen ni vet.
Åkerbären går visst att hitta nu och jag ser ju att fågelbajset på infarten har blivit blått så det betyder ju att blåbären snart är mogna. Härliga tider...

Nä om jag skulle återgå till julklapparna och till fläsket.

Hoppas ni får en bra dag, för det förtjänar ni.

HA det gott alla.

4 kommentarer:

  1. Ååååå vad jag längtar upp!!!!
    Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Du är efterlängtad.... Men visst är det snart ni kommer?

    SvaraRadera
  3. Jo på tisdag :)
    Vi får väl boka in min födelsedagsmiddag :)

    //E³

    SvaraRadera
  4. Jamenvisst. Klart att vi inte kan hoppa över den. =)

    SvaraRadera