måndag 13 maj 2019

Vilja valde att komma hit.

Visst har jag pratat om att jag väntat i något år på att Vilja ska sluta tycka det är underbart skoj att vara en natt hos mormor?
Jag trodde det var nu, eller nyss. Denna våren har det varit oftare jag som frågat henne om hon vill komma. Ofta har det blivit nej för hon är upptagen med annat.
Men igår kväll ville hon komma.
Jag vet ju sedan tidigare att hon är ingen festprisse, nattuggla eller så. Fredagskvällar är det ännu mindre drag under galoscherna.
Så för mej och min kompis blev det bio. Bröderna Lejonhjärta. Premiär för Vilja och ett kärt återseende för mej. Tänk att den är lika bra nu som då. Nästan. Vilja var alldeles trollbunden.

Skitväder. I morgon är de ju dags för säsongsstart för folkrace. Till och från har man visat regn på väderprognosen däremellan har det ritats uppehållsväder.
Men igår tog man i ända från tårna. En sak är då säker. Man behöver inte ha alternativa kläder. Nä det är gummi och plast hela vägen  från trosor till sydväst.
För de som ska köra blir ju tävlingen ganska besvärlig. Men det blir ju lika för alla. Snorhalt och rutan full av lera.

Nå men min mamma sa alltid: Gå ut i regnet och lek. Det är ju så himla bra för hyn. Å jag tror henne. Är det så att man kommit sig ut en dag i regnet så mår inte bara ansiktet bra. Hela insidan är glad och tillfreds sen när man får komma in. Jag ska då på folkrace i morgon oavsett väder.



Min Akvarellkurs tog ju slut för någon vecka sedan, men vi har haft så himla skoj så vi bestände oss för att samlas till någon annan kurs. Samma Mia som ser till att vi lär oss nåt nytt. Nu blir det skulturering med hemgjord lera. Än så länge har vi bara jobbat med de stommar vi ska fästa lera på. Känns himla spännande.
Nu ska jag och Vilja ut och plantera morötter.

Ha det gott alla.

Åhå. Det här låg kvar på min dator. Det blev aldrig skickat. Jag bara ställde mej upp och gick ut.
Då skickar jag det nu då i stället innan jag sätter mej och skriver dagens funderingar.
Vi ses på en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar