måndag 20 maj 2019

Inga-Lill är här.

Godmorgon på er.
Jag kan ju lika väl sätta mej på mitt kontor och skriva blogg medan jag väntar på att Prinsessan i Västra flygeln ska vakna.
Hon som sover så gott är Inga-Lill. Hon har fått den äran att premiärsova i min bäddsoffa. Vad jag kan se så går det alldeles utmärkt. Tycker det låter så också. 
Det är bra att hon ligger och mognar till sig, det blir en dag full av aktiviteter. Till att börja med så väntar vi in en som ska hämta och betala för en grej. 
Försäljningen går alldeles utmärkt förövrigt. Det tar mycket tid att joxa fram en grej, ta bild och mäta kors och tvär, så är det ju att skriva något om varan också. Mycket svara på meddelanden på mobilen. Men som sagt för varje sak jag säljer tänker jag: Hejja 2 kilo mindre att lyfta i när jag väl ska flytta.

När jag och Inga-Lill har möjlighet att träffas så utgår vi alltid från att det är fredag.
Alltså blev det god mat med ett glas vin till och en kaffedrink till dessert.
Sen var det ju det där med kortspelet. Så mycket vi orkar så spelar vi. Det blir definitivt inte som när vi var unga så vi lätt satt uppe och spelade kort hela natten. Det hände ju att när vi var på väg i säng så mötte vi Kenneth och Tommy när de var klar för att börja dagen.
Vi spelade i går, så länge vi bara orkade. Nästan. Vi slutade strax innan orken var slut och tog en promenad.
Resten av dagen blir en sväng till soptippen med en massa järnskrot, Returide, köpa garn och mera köpa lite av varje.


Kolla vilket fint armband jag gjort mej, av gamla knappar. Känner mej så fin, som om de var gjort av dyraste diamanter. Nä men det ska jag inte säga. Hemmagjort är bäst.


Vilken tur att det inte är denna årstid jag ska besluta mej för om jag vill bo kvar eller om jag vill flytta. Det är så härligt på min uteservering. Fortfarande finns det i stort sett inga mygg, inte än, men snart.


Eurovisionsfinal. Hejja John. Du är bäst. Men inte vann du ändå. Medan du jobbade så slappade jag.


Nu har Törnrosa kommit sig på benen så nu blir det frukost.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar