söndag 31 mars 2019

Jag flyttar

Ni har väl kommit ihåg att ställa om klockan till sommartid??

Sist jag skrev hade jag just tagit mej genom Kenneths födelsedag. Det var inte någon munter tilldragelse. När jag dagen efter vaknade och var lika lessen och nere så började jag  åter igen grubbla. Grubbla på samma sak som jag ofta, ofta gör.
- Är det så här jag ska ha det resten av mitt liv?
- Ville Kenneth att jag skulle må så här?
- Vad ska jag göra åt det???
Skulle jag må bättre om jag hade mindre att fixa och dona ?? Ja men definitivt. Det jag och Kenneth tyckte periodvis var lite övermäktigt är inte klokt att jag bara funderar på att klara själv.
Det har jag väl aldrig riktigt trott på själv heller. Men jag måste ju ha en plan, ett driv som tar mej vidare i livet.
Om jag inte bor här, var ska jag då bo?
 I lägenhet? Jaja, andra kan ju bo i lägenhet. Jag gjorde ju det en period när jag var mellan 16 och 22 år. Minns inte att jag gillade det nåt vidare.
I en bostadsrätt? Ja men varför inte? Eller ???
Men där mitt på tisdagen där jag satt väldig deppig och väldigt ynklig så tvärbestämde jag mej. Nu ska det bli av. Jag ska sälja, alltihop och flytta.
Riktigt hur mitt nya boende ser ut eller var det ligger vet jag väl inte riktigt.
Drömbilden är en liten enplansvilla utan en massa uthus som finns i Bodens kommun och att jag sålt och flyttat innan vintern..
Men det är som inte där jag ska börja. Jag ska ju börja att sälja det jag har.
Så nu har allt börjat rulla.
Familjen Ringström har offrat denna helg och hjälp mej att börja röja. Det finns ju lite att gå igenom, min familj har ju bott här sedan i runt 1895.

Att Linda den lilla skata tog en bild på mej när jag testade att ligga i vårsolen på renskinnet och låtsas som om det var där jag tillbringade lördagen. 
Men alltså inte det. Jag blev så peppad när jag förstod att det vankades hjälp. Så lycklig och tacksam.
Det är inte sant vad vi har sorterat. Det har nu blivit en hög med sånt jag ska sälja på loppis, sånt som ska skänkas till Röda korset ett hörn i garaget växer högen som så småningom ska på tippen. Naturligtvis har jag en hög med sånt som ska sparas.
Mycket är kvar, det kommer att bli en hektisk sommar. Många timmar, mycket slit.


Som en omen så fanns denna text på dörren i omklädningsrummet när jag arbetade på Pålyset.se i fredags.... Precis så ska det vara. 

När vi jobbat klart på lördagskvällen så föreslog jag att jag fick bjuda ut mina hjälpare på middag. Inte någon pizza eller hamburgare, nä någon bra köttbit. Blev hur bra som helst. Det blev  lyxig god mat, dessutom blev jag bjuden av Mågen. Lyx på hög nivå.
 Det var bara så gott. 

På söndag hörde Linda av sig strax efter morgonkaffet... De var återigen laddade och gav mej en dag till med massa arbetskraft. Så härligt. Så värdefullt. 
Det är här bilden på Vilja skulle vara. 
Det var henne Linda utsåg som arbetsledare, liggandes i solen på renskinnet. Men jag hittar inte igen bilden..
Jaja. inget att göra åt det.
Åter igen en dag som man helt salig och lycklig och helt slut få sjunka ihop i soffan på kvällen.. Känslan av att få trötta ut sig på sånt som jag gruvat för så länge och att det var inga problem..... Det känns helt underbart.
 Jag har några av mina vänner som erbjudit sig att höra av sig när de har ledigt så jag kan få mera hjälp under våren och sommaren. Det tar jag gladeligen mot.. 
Nästa vecka ska jag få hjälp av proffs hur det går till att sälja ett hemman. Så då får vi se hur lång tid allt tar. Men nu är det i rullning i allfall.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar