tisdag 5 mars 2019

Pirr i magen. Pirr av positiv förväntan.

Äntligen är ordningen på årstiderna uppordnat.
Jag brukar ju säga att jag avskyr regn och en massa plussgrader på vinterföre.
Plötsligt så blev det väldigt likt försommar här.
 Många dagar och nätter med 7 grader varmt, i snitt. Ja men ni förstår vad det har varit halt.
Nu är vi på flera grader minus igen, inga blöta läderstövlar, ingen blixthalka, inget takras.
Så nu har vi den där underbara årstiden som jag bara älskar. Den som ger kalla nätter, mindre kallt på dagen när den underbara solen lyser på den fina vita backen.
Härligt, vad jag blir glad.

Mara gillar också nu när solen börjat lysa in. Hon bara flyttar runt och solar. En riktig livsnjutare. Det är precis så man ska leva livet, njuta så fort det bara ges möjlighet.



Å bjuder inte solen på mys och värme går det ju ordna värme på annat sätt. Jag och Mara gillar min nya fåtölj, den är tillräckligt stor så vi ryms lätt tillsammans.


Dessutom så har jag fått veta att min nya soffa blir utkörd i morgon. Hur spännande blir inte det.

Jag ska berätta att jag just nu fick ett telefonsamtal. Ett som gör att det bubblar i magen av lycka. 
Kan det vara så att jag är på väg att få mej ett jobb, ett drömjobb till och med? Det fattas lite innan det är säkert, men snälla ni, håll tummarna. 
Förra vecka blev jag erbjuden ett annat drömjobb, men det var lite för svårt att få ihop. Det var i nästa kommun, ett sommarjobb, bara fyra timmar om dagen. Blir väldigt dyrt att pendla. Otur men nu kanske det löser sig på ett annat ställe.
Pirr, pirr..... Tänk om det ordnar sig.

Jag har påbörjat att infria ett av mina nyårslöften.. Jag hade ju lovat mig själv att jag ska lära mig måla i år. Så förra vecka var jag för första gången på Akvarellkurs. Jösses va svårt att få det som man vill. Väldigt lätt att färgen gör som den vill. Men superkul....


 I helgen har Britt-Inger varit här.  Hon den där kompisen jag haft sedan vi var 5 år. Vi har verkligen bara gjort sånt som man mår gott av.
Vi har ätit gott.

Ätit mer gott, 


Lite gott att dricka blev det också. 


Vi har pratat och pratat. Pratat, planerat, pratat, skrattat, allvarsamma snack och mera prat.
Dessutom har vi byggt pussel. Pusslat och prat.



Men man kan ju inte bara sitta och sitta. så med jämna mellanrum har vi skottat snö. Vi har även åkt skidor, det har varit 3-mil, 5-mil och ett rejält Vasa-lopp. Ja men ni hör.

När så Britt-Inger for hem på söndagen så fortsatte jag att bygga pussel. Jag vet att under sommaren så är det inte lika lockande att bygga pussel, då vill man ju vara ute. Så högen med begagnade pussel behöver minskas. Så nu är det köpstopp på pussel och så fort jag byggt ett pussel så ska det skänkas vidare.



Nu ger jag mej för denna gången. Det blev lite svårt att koncentrera sig med en massa lyckobubblor i magen.
Jag tror jag ordnar lite sladdar, damsuger och sånt som kan vara bra att ha fixat innan soffan kommer på plats.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar