måndag 15 augusti 2016

Semester

Jag har just lovat Annica att det ska bli sommar igen, nu.
Jag börjar ju semestern idag å då ska det ju vara sommar.
Men ute känns det som höst, mer än som sommar.

Precis nu har jag ju kommit på att jag vill inte att det ska bli sommar, ni vet med massa värme så det går att sola och bada varje dag. Vill inte....
Sorry Annica.
Jag tar tillbaka alltihop.

Under min semester ska jag:
- Plocka bär
- Plocka svamp
- Koka saft.
- Fixa till i blombänkarna med sånt som jag inte hann med i våras.
- Besök på IKEA.
- Städa ur och frosta av frysarna
- Gå igenom en massa kartonger i förrådet.
- Hinna göra höstfint inne tänkte jag också hinna..

Så ni ser ju, Vad ska jag med en massa sol och värme till. Blir bara en massa ogjort om det blir för fint väder.

Som ni ser har jag en plan både för dagar med regn och dagar utan.

Nolia har jag och Kenneth varit på. I fredags.

Vi var inte ensam men det var alldeles lagom med folk, dessutom var det perfekt väder. Mulet men uppehåll och inte så himla varmt.
Här en bild från uppladdningen på parkeringen.

Som vanligt så blev det inga stora inköp. En ny Wrapmaster, vår gamla , drygt 30 år, tyckte vi hade gjort sitt.
Åsså blev det lite mat-inköpt.


På vägen hem for vi till Sara och frågade om någon av grabbarna ville följa hem till oss.
Kasper ville inte följa, men Elis nappade. Hejja. en av två möjliga. Vi hade ju lika gärna kunnat komma hem utan unge. 


På lördag var det ett förskräckligt regnande. Vi bestämde oss för att fara på Teknikens hus. På väg dit så plockade vi upp Linda och Vilja.
Blev en toppendag.
Jag och Kenneth kom på att vi inte varit dit efter det Linda blev vuxen.







Nöjda och trötta for vi hem på eftermiddagen. 
På kvällen skjutsade vi hem Elis. Han längtade hem.

I går hade Kenneth sån där dag med inskjutning av bössan. Långt är det att åka, tur det går att samåka. Så då är det avklarat inför höstens jakt.
Jag och Doris använde förmiddagen till att få skvallra lite.

Efter det så for vi på kalas.... Grattis Signe.

Direkt efteråt bar det iväg till nästa tillställning. Vi var bortbjudna på middag.
- Tacos hos Linda och Kent.

Trodde jag skulle äta ihjäl mej. Åh så gott.



Efterrätten serverades i garaget. För det var arbetsdag som gällde för alla utom oss
Vi bara  var med på trevligheterna.


 Att måla bilar smäller mycket bättre än att måla i någon målarbok. Det är som mer rejält det här. Alla barnen nöjda och glada.
För att inte tala om vad de lär sig. Här gäller det att inte kladda där det inte ska var färg. Typ på rutorna och lister.

Resten av kvällen blev alldeles stilla och lugn issi Lundgrens. Skaföttes i soffan hamnade vi där vi gjorde en reflektion över de sista dagarnas trevligheter.

Men idag är en annan dag. Idag är det semester för Lundgrenarna som gäller, med fullproppat schema.

Kenneth är igång med röjsågen. 
Jag ska ta en långpromenad med Mara innan jag ställer mej på huvud i blombänken. 

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar