söndag 7 augusti 2016

Folkrace i Älvsbyn och Mara på utflykt

Det här jag nu ska skriva om det hade ju kunnat gå snorfort. Det är två saker som har hänt sedan sist:

  1. Jag har varit på tvådagars folkrace i Älvsbyn. 
  2. Mara har varit hos Ulrika och Selma i helgen och blivit ompysslad....

I morgon ska jag söka kantareller innan jobbet.
Klart.

Så hade det kunnat vara.
Men nu vet jag ju precis hur jag är funtad.
Inte kommer jag att vara så kortfattad.
Nä.... Så det är väl lika bra att sätta igång.

Mara:
-Hon har fått ha en riktigt lyxhelg. Fått vara hos Ulrika och Selma. Hon har blivit ompysslad, allt från friserad, varit tvungen skälla på tidningsbud, promenera i stan, dela lördagsgodis, till att få lära sig hur man gör när man söker Pokemon ute.
Jag har blivit lovad av Mara att hon ska visa mej hur man gör. Det har hon lovat, bara inte ikväll.
Hon är väldigt nöjd i sin korg här under mitt skrivbord nu ikväll.
Hon snarkar i kapp med husse.



Fina bilder på världens finaste lilla prinsessa..... Jag har tagit bilderna från Ulrika. Va jag fattade på Ulrika så var det inte självservering för Mara av godiset.

Då var det folkrace då. 
Älvsbyn har arrangerat en tvådagars folkracetävling igen. Stor tävling, trevlig tävling. Vi kommer nog nästa år också.

Själva tävlingen blev nu inte någon stor rysare. Kents bil la av i ett tidigt skede, men vi hade ju flera andra att hejja på. Robin och Stefan, Jennika och Alexander går också fint att hejja på. Åsså alla andra då främst de från NMS i Boden, de är också lätt att hejja på, allihop.
Nu ska jag ärligt erkänna att det inte alltid är så att jag vet vem som kör vilken bil utan att det är mera: 
-Gudarns va bra den där kör, 
-åhhh kolla vilken fräck omkörning. 
-Jösses, den där bilen har bara tre däck, hur gör man för att kunna styra och ta sig framåt??? Okey jag fattar, det går inte, förr eller senare blir det lappgubbens tvärstopp.
-Men så häftigt, så smidigt det går och så fort det går. Den killen eller tjejen kan köra alltså.
-Men ge dej knäppis, så kan du ju inte knuffas.
-Wiiiii, va nära att den tippat. Snyggt jobbat som kunde få ner den igen på alla fyra.
- Åååååå, nej. Hör hur bilen låter, nu är det nog färdigkört här.
-Men ser du inte rödflaggan, knäpplo? Stanna för tusan

Ungefär så tänker jag när jag ser folkrace. Ibland tänker jag inte bara utan säger saker högt. Eller inte ibland utan egentligen väldigt ofta säger jag saker högt.

Den här helgen var vi samlade hela min familj. Härligt men stökigt. 
Naturligtvis så blev det några bilder....







Vi har naturligtvis hunnit med att se massa biltävling, tror att Robin sa att det var 98 heat, bara första dagen. 
Vi har hunnit måla i målarböcker, fika och äta en massa. Varit med om ett skyfall som inte var av denna världen. Där ett tag var det risk för att vi skulle spolas bort. För att inte tala om bilarna, de hann köra ca 40 meter sedan hade man ingen aning om vem av bilarna som var vit, svart eller grön innan dom startat.... alla var samma bruna färg. Å inte såg dom nåt heller, jo förresten de såg brun lervälling. Inte gick det styra heller. Så där ett tag var det ett himla besvär att köra.
Nå men skyfallet gav sig så småningom och då kom det varma fina vädret tillbaka, fast ännu hetare.

Vi har ju hunnit sola, känns ansträngt att le, och om vi säger som så, skinnet på benen inte riktigt är följsam ikväll, om du fattar?

Vi har med andra ord umgåtts, underhållits och haft det utomordentligt bra i dagarna två.

Nä men nu måste jag nog ge mej och borsta en tand och skutta upp i sängen. 
Jag och Mara ska på kantarelljakt tidigt i morgon, innan jobbet.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar