onsdag 17 augusti 2016

Semester när den är som bäst.

Få ser nu hur det här går...
Jag tillhör inte generationen som är van att ha musik i öronen hela tiden. Men se idag startade jag en av mina favorit-spellistor på Spotify........ Gudarns vilket ös.....

Kom, å kom å håll om mej hårt.... lalalalla....... Oj oj oj oj.....

Som sagt vi får se om jag fixar att fokusera på det jag ska skriva eller om det blir ett lallande och nynnande.
Jag ska då försöka.

Då kör vi:

Mina semesterplaner har ännu gått helt enligt planerna. Det har blivit både att plocka åkerbär, lååånga härliga promenader med Mara, både efter landsvägen och i skogen.
Vi har plockat kantareller, vi har även sett kantareller som ska plockas.



Mara är ju bara upplärd att hon ska plocka och äta blåbär, fint.... Blir besvärligare när hon ger sig på åkerbären och kantarellerna.
Jag har hunnit göra klart i en blombänk, den som jag började göra om i våras. Som vanligt så tvärslutar jag vara trädgårdsmästare när myggen kommer, därför blev det inte klart i våras. Men se nu håller den på se riktig bra ut.
Jag och maken har kvalitetstid tillsammans.
Idag har vi varit till IKEA.


Det blev både det ena och det andra. Prio ett var nya grejer i sängen..... Madrass, täcke och kudde å sånt. Å det blev det ju. Sen blev det ju både köttbullar, servetter, ljus och annat...





Känner mej så nöjd, så nöjd.

To the love runs out...... Ooooo, i be running, Oooooo......... the love runs out.......
Nä.. fokus Monika.

Som ni ser blev det både ljusstakar och soffbord.

Kolla här, plötsligt händer det.



Vi satt ute på altanen och njöt i solskenet. Jag satt och pickade med mitt pekfinger på telefonen svarade på ett meddelande jag fått.
Määääh... Vad hände. Jo en vacker sorgmantel satt sig på mitt arbetande finger. Häftigt. Den stackars fjärilen kollade av ordentligt om jag verkligen var tillförlitlig att använda som landningsställe.... Jodå, jag var helt okey. Den hade inte bråttom iväg om man säger så. 
Många minuter satt den där innan jag tyckte att du kan väl sätta dig i pelargonian som var strax bredvid..... Men okey då tyckte den lilla raringen. Men den var väldigt stilig och jag fick verkligen tillfälle kolla hur de ser ut i närbild så att säga.

I morgon har jag redan gjort upp planer. Jag ska naturligtvis renbädda med nya madrasser, kuddar och täcken. 
Blåbärsplockning och en svampletarsväng tänkte jag hinna med.

Men så ska vi iväg på lunchdate också. Våra kompisar Calle och Doris ska följa med och äta Lenas supergoda pajer. 
Lunch på Café Rävasten. 
Ja men ni hör va ...... Är det nåt vi kan så är det att roa oss.
Har ni förresten ätit pajerna på Rävasten??? 
Ni som inte gjort det....... Vilken miss. 
Gört för fridens liljor, ni kommer inte att bli besvikna.

Idag har Mara fått vara hos Linda medan vi shoppat loss i Haparanda. Jobbigt att vara borta, hon är helt däckade. Vill knappt följa med ut och pinka.
Lilla kära hårboll.

Jag har även hunnit med ett besök på Viktväktarna idag. 
Under sommaruppehållet har jag gått upp 3,9 kilo. Bittert men sant. 
Så förra veckan var det bara bita i det sura äpplet...... Om jag inte vill tillbaka till 90 kilo så måste jag ju fokusera och bara ta tjuren i hornen. 
För det finns bara en som kan göra det här åt mej......
Nu är jag på väg igen..... till idag hade jag gått ner 1,2 kilo. Behöver jag säga att jag känner mej nöjd? Nä, jag tänkte väl det. 

Idag tänkte jag att jag skulle skriva om saknaden av Jimmy. Om det svarta, kalla i bröstet som bara blir svartare och kallare.
Men jag tror att jag sparar till nästa gång......... kanske.

Nu ska jag gå och sträcka ut mej skaföttes i soffan med maken och lägga nåt på soffbordet, bara för att jag kan.
Inte haft ett soffbord på många år.

Gick ju ganska bra att lyssna på musik medan man skriver .............. 
Får nog prova någon mer gång, kanske det går ännu bättre då.

Ha det gott alla.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar