onsdag 24 augusti 2016

Jimmys födelsedag idag.

Idag är det Jimmys födelsedag.
Han skulle fyllt 41 år.


Behöver jag gå in nå nämnbart på att han saknas oss något fruktansvärt idag? Ja han saknas oss alla dagar, men just idag blir det extra påtagligt
Utåt sett lever vi väl en dag som alla andra dagar men inne i bröstet är det mörkt och kallt. Väldigt mörkt och en väldig längtan... och saknad....
Tänk om du varit här och vi fått fira din födelsedag tillsammans...... eller om jag iallafall fått ringa och säga grattis.

Tur att ni inte vet hur länge jag kan hålla på med att skriva blogg.
Efter att jag skrivit om Jimmy så var jag tvungen att ta en paus.
Blev en rejäl paus.
Det blev ett besök hos Calle och Doris. Vi blev bjudna på kantarellsoppa.
Gudarns va gott, dessutom fick vi smaka gäddrom på en tunnbrödbit. Sååå himla gott.


Soppan hann jag inte ta någon bild på....... Slurp så var den slut. Men mackan med gäddrom fick jag med på bild.

Med Calle och Doris åt vi även lunchen. då blev det Sushi. På SushiBoden. Sedan blev det en massa spring i affärer. Fynda lite här och lite där.
Pust !!! Jobbigt att springa och fynda en hel dag.

Gudarns va jag har ont i mitt knä............ Sabla Räv, ska vrida halsen av den om jag ser den igen....
I går förmiddag, på altan i solen, satt jag och Mara och hade det bra. Jag pratade i telefonen.
Plötsligt for Mara iväg som en oljad blixt ner efter infarten.
Man vad i alla tider???? .....
Joho, jaha, då ser jag, 30 meter före Mara sprang det en räv.
Jag skrek och vrålade som om kniven satt i mej. Men inte brydde sig Mara om det, inte räven heller. Anna som jag hade i telefonen hon blev nog både ihjälskrämd och döv.
Jag sprang upp på gården och greppade cykeln och iväg som en bålgeting ner efter infarten. Fanns inte ett spår av varken hund eller Räv när jag kom ner på vägen.
Jag patrullerade vägen fram och åter som den värsta gränsvakt. Helst hade jag ju velat stoppa all trafik till Mara kommit till rätta.
Det hade jag lust till, men så kan man ju inte göra. Nä nog var det bara gå där med hjärtat i halsgropen och spana. Ibland cyklade jag fram mot grannen, hoppade av cykel och spanade och visslade. Sedan upp på cykeln och flytta mej en bit och spanade och visslade.
Det var vid någon av de förflyttningarna jag gjorde som det brände till i knät. Men grymma tid så ont det gjorde, jag vred antagligen samtidigt som tyngden var på benet. Så förskräckligt ont att jag trodde jag skulle svimma.
Men se då bestämde jag mej......... Kunde tjejen i OS fokusera bort smärtan i knät, ni vet hon som brottades, då kan jag också.
Det blev ett aggressivt mantrande .....
-Fokusera, fokusera, du ska upp på cykeln igen. Fixa det, gnäll inte, känn inte.
Ja men ta mig tusen jag kunde fortsätta. Trampa gick bra men sen att komma av cykeln igen. Död och pina så ont det gjorde.
Nå men helt plötsligt löste sig allt. Plötsligt var hon där, mitt på Malmströms päroland....
Men  älskade lilla hårboll. Kom hit så får jag berätta hur mycket jag älskar dej.
Det fick jag.
Jag har rejält ont i knät idag också, men om jag bara tänker på vad jag gör och ställer ner foten åt rätt håll så går det ganska bra.

Nu ikväll är hon nybadad efter att ha gnidit sig i nå vegetariskt illaluktande. Märks att vi går mot höst, det finns mycket i naturen som har börjat förmultna och luktar skunk..... Blää.

Folkace då. Jag skulle ju på folkrace sist jag skrev blogg.
Det blev precis så himla skoj och spännande som jag trodde.




Kent, mågen alltså, var så himla duktig och gav oss verkligen valuta för pengarna.
Tvåa kom han, så himla skojigt.



Men tänk va livet kan lägga sig rätt ibland.
Kent förstod ju att han antagligen skulle förlora bilen efter som den var vass, i väldigt gott skick och att de tillsammans fick så fina placeringar.
Tråkigt, men så är ju nu reglerna.

I finalen så blev han rammad från sidan.
Både dörrstolpen och hela störtbågen i bilen blev alldeles krokig.... Voj, voj, mycket jobb innan det är klart för att köra igen.
Men se då var det nå folk som lagt bud innan finalen. Så Kent blev av med en väldigt trasig bil. En vass och skojig sak, men väldigt trasig.

Så nu är han på jakt igen efter en annan bil.
Hoppas han hittar nåt skojigt.

Hejja Kent.

Nä men om jag ändå skulle gå och lägga mej och sussa ett tag. Gäller ju att inte tillbringa nå många timmar sovandes när man har semester. Det är ju så mycket man vill hinna med.
Nä men jag tror jag ska sätta mej och läsa.
Istället. en stund.
Eller Stickar eller nåt...

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar