fredag 1 mars 2013

Första mars


Ser ni tecknen på att påsken är i antågande??
Ledtrådar:
Orange ljus, orange blomma och en omelett. Naturligtvis är det en omelett av blåsta ägg, jag är ju ute efter äggskalen. Här ska tillverkas påskägg att hänga i riset.

Ett annat vårtecken är skaren. I dag var det premiärtur för Bonzo ut på skaren. Det syns att han uppskattar framkomligheten men han går lite försiktigt han litar inte riktigt på underlaget ännu.... Smart jycke min Bonzo.

Fick en present i går, av "E upphöjt till tre". Det är så hon brukar skriva sitt namn i min blogg men hon heter egentligen Elisabeth och är mitt syskonbarn.
Men tydligen tyckte E att det var lite underhållande medan jag byggde mitt pussel i total förvirring, så nu har hon skickat ett pussel där jag redan vet att bilden på lådan är inte samma som pusselmotivet.
Kommer att bli väldigt spännande det här.
Kommer nog inte att hålla mig speciellt länge innan jag börjar bygga.

Bilder på pusslet kommer vad det lider. Nu ska jag gå och hejja fram de svenska gossarna som ska åka stafetten.

Ha en bra dag alla.

1 kommentar:

  1. Tänkte att du behövde en utmaning :)
    Hoppas det är klart tills vi kommer till påsk :)
    Om du tycker det är skoj så har jag nog fler jag behöver bli av med!
    Kram//E³

    SvaraRadera