tisdag 12 mars 2013

påskfjädar och sånt

 Mysteriet med fjädrarna är löst. Men hjälp av delar av familjen så har vi rekonstruerat förra vårens händelser.
Det var nämligen så att jag hade gjort ett jätteris ute i fjol. Det gick åt mängder med fjädrar. Innan påsken var över så hade det hällregnat så mitt fina pynt var inte lönt att spara. Hela björken med vippor och allt åkte till skogs.
Nå men nu är det ju så att jag har en väldigt omtänksam man. Så efter ett besök på Dollarstore på vägen hem från jobbet igår så blev jag förärad med mängder av vippor.
Så nu blir det att pyssla.

Men jag måste bara visa vad jag hittade för bilder i min kamera:

 En Elis med sin farfar taget i ett konstigt perspektiv, grodperspektiv har jag för mej att det heter.

 En snuttefilt, känns som om det är en ledtråd här....... Få se nu: Vems är detta?

 En bild på en koncentrerad farmor taget ur samma grodperspektiv. Jag brukar ju annars säga att man ska inte ta bilder underifrån. Det blir så förskräckligt många hakor då.

 Hmmmmm. En bit av muren bakom kaminen, men mest av taket. Samma groda som tagit denna bild

 Grodperspektivet igen. Men ett kärt motiv.

Jag i plockar tagen..... Samma groda, men här verkar vi vara släkt.

 Någons mössa och handskar liggandes på golvet i hallen...???


Tada............. Avslöjad.

Jag har skojiga barnbarn. Härliga upptåg.

Det här blir ett väldigt långt inlägg.
För jag måste ju få berätta att Levis var här i går. Tre dygn gammal, nöjd grabb, luktade underbart och var så härligt mjuk och skön att hålla i. Ett litet underverk.
Dessutom var föräldrarna inte ett dugg egennyttig så jag fick hålla bäst jag ville.

Lycka är att snusa på bäbisar.

Men............. vad nu då????

Jag hade ju två saker jag skulle skriva om. Hur kunde jag glömma va det andra var????

Nå men då tar väl lite bilder från helgen:
Kent, Linda, Vilja, Julia, Gabbe och Adde var med oss ute på gården, lite kylslaget men ändå, det är ju så härligt att vara ute.

 Här är det Adde som får tolka på snowracern. Det syntes att han tolkat förr. Takterna satt i. Lutade precis lagom mycket
 Så då var det ombytta roller. Kent stil var annars. Funkade precis lika bra men var annars. Han med sina lååånga ben kunde inte sitta på knä som Adde gjorde.
 Här är Kent skor i lekartagen med Vilja och Gabbe. Högt upp på en snödriva hade dom en koja.
 Samma koja bara taget ur ett annat perspektiv. Ska man nu vara fotograf så får man väl offra sig lite. Här var det ju att klättra högt upp för att hitta mer än bara Kents skor.

 Linda tycker att jag kom nära med kameran.
 Adde klar för resan tillbaka till Heden

 Kent också klar för skotertur
Adde: Hur tänkte du nu??? Det var ju upp på gården vi skulle med släpet. Som du slirar och har dej så är vi snart nere på vägen.
 Men hallå. Bakåt, vi skulle ju bakåt. Kom igen nu.
 Här kommer infanteriet stormande med Kenneth i spetsen. Men lite traktorshjälp på for släpet upp på gården
 Mitt i allt ihopa var det en liten docka som började frysa. Snabbt hade mormor ryckt av henne kläderna och tillsammans krupit ner i sängen. Varmt och gott.
Tänk vad gott man sover i Morfars säng.
Julia och Vilja ser lite frusna ut.
För lite bus kanske?


Just ja. Jag kom ihåg vad jag skulle skriva om....

Bokbussen kommer idag. Tala om att det känns som om det är julafton.

Nä nu ska jag gå och pyssla med mina fjädrar. Kommer bild så småningom.

Ha det gott alla. Å till alla som ser solen: Njut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar