måndag 11 mars 2013

Två x gips

Måndag...... Det är verkligen ingen dag som jag gillar så då gäller det att läga fokus på nåt annat än att måndags-ogilla.

Idag kanske Levis får ta sina föräldrar och åka hem.
En bild från Landstingets Webbisar:
Snyggo.
Har jag tur så kör dom denna vägen förbi på väg hem till Arvidsjaur. Då minsann ska jag inhalera bäbislukt.

Nu är det inte för min skulle dom passerar här i så fall. Nä dom har ett annat ärende.
Det är nämligen så att mina två favorit-tjej-kompisar har gått och blivit gipsade. Samma vecka alltså.
Den ena är då den nyblivna mormor Inga-Lill som förra helgen tog trappan ner med en väldig fart. Det slutade med en bruten fot och hela underbenet i gips.
I mina gömmor finns ett sånt där fiffigt plastskydd att täcka gipset med när man duschar. Ligger i städskåpet sedan jag bröt min fot för flera år sedan........ Undrar varför man sparar sånt?
Antagligen så visste jag att med den farten som Inga-Lill tar sig fram så kommer hon antagligen att behöva det förr eller senare. Tänk vad rätt jag har. Nu ska hon nämligen få ärva mitt.

Den andra kompisen, Kicko.
Hon sitter med ett avslitet finger. Numera inslaget i ett vackert vitt gips-paket.
Var inte riktigt beredd när hennes hund gjorde en liten glädje-rusning. Kicko trodde att dom höll på att stänga en dörr när Allie kom på andra tankar. Sablarns satt inte ett finger fast i kopplet när rycket kom.

Ajajajajaj.

Sen var det en annnan fundering som jag måste få beklaga mej över...........

Jag är ju en väldigt pysslig människa. Håller gärna på med lite av varje. Då blir det ju gärna så att man sparar på diverse bra att ha saker till när man behöver dom.
Det jag i mitt 57-åriga liv inte lärt mej ännu är att hålla reda på grejorna.
Idag kom jag på vad jag ska göra av mina påskfjädrar som jag samlat på mej i många år.
Hoppade i stövlarna och ut i förrådet fram med påsklådan och................ Var har jag lagt fjädrarna???? Inte i påsklådan i allafall. Två tuppar, två tomma påskägg, några blåsta dekorerade ägg, fyra små kycklingar var allt som fanns där.
Åhhhhhh vad less jag blir på mej själv. Hur tänkte jag sist jag hade fram fjädrarna????

Nå men vi får hoppas att jag kommer på var jag har lagt dom. Annars är det ju inte dyrt att köpa ännu flera, men jag ville ju ha dom NU.....

Nu ska jag sätta igång att göra nåt här.
Eftersom jag inte ska pyssla med fjädrar så blir det att koka sylt.

Ha det gott alla, och ni som får se solen idag. Glöm inte att njuta.



5 kommentarer:

  1. Vi ska in en sväng på barnens hus och coop, sen kommer vi med skatten och bebislukten :)

    SvaraRadera
  2. Lukta lite åt mig oxo, har inte känt den lukten på evigheter :)

    Kram//E³

    SvaraRadera
  3. men då får mormor vara med den nya bebben mycket, om än det inte är så bra med gipsat ben, men hon får sitta still då, och då innebär det att hon är inte jobbar till påsk

    Kram sara

    SvaraRadera
  4. Ja jäklar vad fort man kan bli med gips ;)

    SvaraRadera