fredag 8 mars 2013

Sjuk Vilja å lite apelsinsallad

Nå men som vanligt så rinner tiden iväg med väldig fart.
Har hunnit med både med en supertrevlig tjejkväll med en underbar räksoppa och underbara tjejer. Vi hann med nästan alla ämnen som är värt att ta upp på en sån tillställning.

Sen har jag i två dagar haft förmånen att ha haft om  en sjuk liten flicka. Att återigen få sitta med ett barn som är sjuk där det mest spännande man kan göra är att dra en filt över huvudet och leka att man är i ett tält, det är många år sedan.
Dessutom att mormor är det skönaste som finns. Det är grejer det.
.
I dag är det premiär för Tommy och Inga-Lill att titulera sig Morfar och mormor. Deras Anna och hennes Robin fick i natt en pojke. Stor pojke. Anna som bara är två äpplen hög kommer att vara omvuxen i ett nafs.
Det verkar ha gott bra inatt, det är ju himla kul bara det. Nu längtar man ju att få se underverket.
Det är inflation i barnafödande just nu.
Vändträsk café fick sitt första barnbarn förra helgen.
En ex-jobbarkompis har tiden ute idag.. Hoppas inte hon ska få vänta 14 dagar till. Det är så träligt.

Solen visar sig från sin bästa sida. Låtsas som om det är härligt ute. Fel, fel, fel. Det blåser småspikar ute. Så det gäller att ha nåt vettigt att göra om man ska ut.

Såg på Svt-play på morgon när Maud Onnermark lagade en veckas mat för 700 kronor.
Duktig kvinna det där.
Jag blev i allafall inspirerad att göra nåt med kyckling och apelsin, för det sa hon var så gott tillsammans. Men som vanlig har jag ju svårt att fälja ett recept. Så hon oss blir det stekt kycklingfilé med en sallad till gjord på kokt broccoli, apeliner, valnötter och en kall dressing till. Har inte bestämt vad den ska smaka. Curry kanske  .
Nä om jag skulle göra nåt vettigt kanske.

Ta vara på er alla så här på internationella kvinnodagen

Ha det gott alla.


2 kommentarer:

  1. Å vad jag längtar efter att få träffa er alla!!
    Hur går det med pusslet förresten?

    Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Jag har inte haft tid att börja ännu. Men snart så =)..... Vi längtar efter varandras sällskap både jag och pusslet

    SvaraRadera