söndag 3 mars 2013

Wasalopp och sånt

Vissa dagar är man bara så flitig och allt bara flyter på.
Tänk va?
Jag har åkt hela Vasaloppet, visserligen passivt men ändå.
Lagat en massa mat. Stekt kotletter, gjort en gryta, en gratäng, hackat sallad och stekt en söndagsstek.
Avfrostat frysen.
Stickat en disktrasa.
Tränat en massa på min smartfån, min första, jag fick ärva sonhustruns gamla.

Ja ni ser, jag har farten uppe idag.

En som inte har farten uppe är Bonzo.
Här är han på väg att glida ner från favvoplatsen: Uppe på ryggstödet. Men är det något han är bra på så är det att ignorera.
Så han låtsas som ingenting och sakta bara glider ner i soffan.
 Här har huvudet börja glida ner åt.... Han öppnar ena ögat men stänger det igen.

 Nu blev det ju lite besvärligare. Rumpan har nu glidit ner i soffan men ostkroken Bonzo låtsas som ingenting.

Äntligen nu har han glidit ända ner i soffan. Nu kan han lugnt sova vidare.

Nä nu ska jag jag iväg och åka 5-milen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar