torsdag 14 februari 2013

Torsdag, alla hjärtans dag

Underlig rubrik detta inlägget fick. Jag har nämligen inte alls tänk skriva om denna dagen.
Nä jag har nåt annat på mitt hjärta:

Min kompis Anna ringde förra helgen och undrade om vi inte skulle följas på roligheter i veckan.
Åffkås. Vi var på.
Så igår var vi på något som hade fått namnet Let it be Beatles. Det var Gymnasie-eleverna i årskurs 3, musiklinjen, som gjort en uppsättning med Beatles som tema.
Men så bra det var, så duktiga, för att inte tala om de ruskigt bra låtarna och dessutom i trevligt sällskap. Med andra ord ett toppen evenemang.

En annan sak som jag ska berätta om är en finurlig grej som jag fick i julklapp av dottern.
 En hamburgerpress. Så fiffigt. Så i vår blir det hemma-gjorda hamburgare på muurikkan.  Inga konstigheter bara naturliga råvaror. Som ni ser lägger man bara en stor köttbulle i formen.... Dit med locket och pressa lite. Trolleri, trollera så har det blivit en hamburgare
 Himla skoj var det. Busenkelt och det blev supergott.

Bilden här under har inget med mat att göra....
Det är mina pelargoner som har fått komma upp ur matkällaren. Alla verkar leva. Nu är det bara vänta och hoppas att dom orkar ladda för en ny blomstrande sommar.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar