söndag 17 februari 2013

pusslet är klart

Japp jag har pusslat färdigt för denna gång.

Här har ni sista bilderna jag tog av puzzlet: Kyrkan är samma och bron är samma men sen är det andra olikt.

Tur var väl att jag byggde det klart förra veckan för hela helgen har barn och barnbarn varit här och då lever ingen duk tryggt på borden. Lyckas då ungarna, de rara, upptäcka att det ligger ett pussel där under. Då blir det roligt............. för dom men inte för oss vuxna.
Så det fick bara inte hända att vi skulle gräla på små upptäcksresande på jakt efter nåt som är värt att upptäcka. Nä det var bara att sitta och göra det klart och plocka bort.
Som sagt vi har varit storfamilj i helgen.
Det är så himla kul. Jobbigt men så himla kul.
Jimmys gäng kom mitt på fredagen. Slappa lite, snacka mycke, njuta av sällskapet alltså.

Jag och Kenneth sov nere i lillstugan. Där kan vi verkligen sova som ena stockar så när vi äntligen vaknade på lördag så hade Öjeby-borna varit i gång nästan ett halvt dygn....... nästan.......... eller några timmar i allafall.
JAg och Sara shoppade lös på lördagen. Kenneth och resten var här ute: några lagade traktorn, andra var ute och körde skoter, någon skottade fram grill-platsen. Med andra ord så var det full aktivitet.

När jag och Sara kom hem så var kaffet kokt och serverades ute.
Solen visade sin bästa sida och det kändes verkligen som vår.
Härligt.

Men så idag, poff ......... Blev det bara "gamlingarna" kvar hemma. Nu har alla farit hem till sig och börjat förbereda vardagen.


tror jag gör en tidig kväll och hoppar upp i min säng (Hög säng om du minns) och läser ett tag. Läser en bok som heter: En nästan vanlig man..... Jösses vilka karaktärer man kan hitta på.
Man blir ju mörkrädd. Men bra är den.

Go natt på er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar