lördag 9 februari 2013

Har jag det bra eller?

Vissa dagar får man ju verkligen tänka efter hur man har det, andra dagar så står det klart som i neon.
Jag har ett bra liv.
Just nu häckar jag och maken inne.
Ruskigt kallt väder utanför dörren.
Vi har haft en seg start på dagen. Tassade länge på i pyjamas. Vi kände oss nästan bakis. Tar på krafterna att vara på jokkmokks marknad.
Alltså där var vi i går. Som vanligt var det massa folk, massa kallt (kring -30 grader), massa spännande knallar. Åsså var det ju naturligtvis de där som alltid är på marknad. Karamell-försäljarna å sånt.
Nå men som sagt vaknade av att ryggen gått av på mitten. Vet ju av vad, skoterskor på fötterna och ryggsäck på ryggen och vandra omkring i kallt, kallt, kallt, flera timmar. Här kommer det bilder från när vi intog vår lunch. Det blev Wok med renkött i ett superstort tält. Där inne var det också kalllt men inte var det -30 grader som ute.
Fick hålla på ganska länge innan jag hade tinat upp kameran så det gick att ta kort. Skam den som ger sig.


Nå men där kunde vi inte sitta resten av dagen. Det var bara ge sig ut igen och upptäcka världen:
Plötsligt upptäckte vi att det blev så otroligt trångt runt oss.
Folk hade redan satt ner fötterna där jag skulle stå. Men strax efter så hörde vi skällorna....... Renraiden... Ja just ja, det brukar det också vara. Det var så mycket folk men jag sträckte fram kameran och tog bilder i blindo ( Den kamera som jag så finurligt haft i behån så att den skulle fungera)
Blev flera trevliga kort eller hur?



Sonhustsrun Sara har jag pratat med idag. Där smids det planer för framtiden. Spännande planer.
Dom verkar ha det bra, fast det är kallt ute.

Make pysslar i köket.
Han håller på att steka plättar som vi ska ta med i eftermiddag när vi ska och äta middag med ett av våra barnbarn. Föräldrarna ska på middag och revy och vi får den äran att sköta. Det är ju inte direkt nåt vi är bortskämda med. Tycker det är vääääldigt långt mellan gångerna......... Nå men inte klaga nu det hade ju kunnat vara precis tvärtom.
Själv ska jag återgå till den spännande boken jag läser. Bokläsning blandat med Skidskytte-WM i soffhörnet. Det är grejer det.

Ha det gott alla.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med barnvaktandet :) Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Gick fint. Vi hade det både roligt och mysigt. Vilja var i toppform. Lägger in någon bild på dagens blogg inlägg.

    SvaraRadera