tisdag 12 februari 2013

Fettisdag

Men hur tänkte jag?????!!!???
Ingen bil, Ensam hemma, jätte sugen.
Dessutom har jag suttit idag och lyssnat på lokalradion där man pratat semla i säkert 30 minuter. Både hur gott det är och hur viktigt det är att unna sig. Fast det är dåligt med nyttigheter i en semla så är den ändå värd det.
Jag känner mej mörkrädd. Hur kunde jag ta ett sånt vansinnigt beslut i går, att jag ingen semla behövde.
Ja, ja. Livet är fullt av felaktiga beslut.

I går började dagen i ett mörker.... Jösses vad låg jag var.
Men med lite uppmuntrande ord här och där och dessutom besök av Anna och Signe så blev det en bra dag i allafall.

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder från min största glädjekälla: Barnbarnen.
Börjar med någon bild från när Vilja hade FF med mormor och morfar.
 Tänk att få ha en fyrhjuling och bara susa runt. Det är grejer för en liten flicka. Men hon skulle behöva en tuta, som hon har det nu susar hon omkring i huset och skriker, akta dej , akta dej.
 Moderniserad Tomte.

Tar du kort på mej så tar jag kort på dej. Om jag nu bara får igång kameran. 
Kvällen till ära är naglarna målade i samma nyans som hatten

Tala om att vara i hatten.....
Kanske en aning för stor?
Det gällde att haka upp den på öronen annars kunde sikten försämras...

 Mys paus. Mjuk, varm morfar och flera tuttar. Lycka.


Så blev det söndag och Jimmys gäng kom upp och hälsade på. 
Pappa Jimmy med ont i ryggen!!! Kan man ha en bättre lekplats? 
Här spelas både det ena och det andra i sköna ställningar.


 Glittrande glad Kasper.
 Grabbarna Lundgren i olika positioner
 Har du det lika bra som jag pappa?
Kom igen nu mamma. Den här banan klarar du lätt. Det är inte alls svårt. Coachen Elis hejja på mamma Sara.

Jaha. Vad ska jag göra nu då? Inte äta semla i allafall.
Jo Anna: På morgonen när jag tog bort duken och skulle sätta mej en stund med det där knasiga pusslet........ Vissa vit bitar som ska föreställa vita fjäll och snö................. Dom har antagit en nyans av ljusbrunt.... Tror du att det är för att någon av oss (du) spillde kaffe i går på min duk. Min duk som så fiffigt döljer mitt pusssel.

Ger snart upp pusslet för övrigt. Var inge kul. Nu har jag visserligen bara lite vita fjäll och en massa blå himmel kvar att bygga. Men just nu är jag i en fas när jag får riva mer än bygga. Otroligt vad lätt det var att bygga fel.

Nä nu ska jag och en kopp kaffe göra sällskap med Dagstidningen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar