måndag 30 januari 2012

Tulpaner och en ond mun.






Det är i mitt ansikte den onda munnen sitter.



Det är både blåsor och annat som känns som om jag är skinnflådd i hela munnen. Inge kul.



Dessutom sitter munnen kopplad på en jätteond hals. Men det är väl inte annat att vänta så många krassliga människor som jag träffade i helgen.... Nå det är sånt man får ta.......... Det var ju barnen och barnbarnen som var krassliga.

Men vara på jobbet där mitt arbetsverktyg är min röst, det kan jag glömma.


Men skriva i min blogg.... Då behövs ingen röst.


Tulpaner, tulpaner jag älskar Tulpaner.

Just nu är det ju säsong........... stavas det så där??......... Jag tror det.


På köksbordet står denna buketten och bara strålar av all den underbara färgen. Det är ju så häftigt för dom är ju inte ens jättedyr så dom går att köpa ofta. Visserligen har jag fått just denna bukett men nästan varje vecka följer det med en bukett hem. Har dessutom hamstrat på mej lite blåbärsris som står ute i en korg. Det är ju så fint att göra buketter av tulpaner och blåbärsris.

Trötta tulpaner som får stödja sig lite på blåbärsriset klarar av att stå många dagar extra.

Även denna vecka har vi blivit bjudna på middag efter jobbet. Denna gången var det en annan variant på bjudningen.

Linda och Kent hade farit hem till oss och gjort lasange. Klar att äta när vi rullade in på gården.
Till det hade dom gjort denna förrätten.

Har jag nämnt någon gång att vi känner oss väldigt bortsämda........... Men det gör inget..... We like it.



Vill också visa en bild på kladdfian Vilja. Hon har just insett att mumsmumsen är slut och att hon inte får någon mer. Ganska fränt och se henne ta till det enda vapen hon kan.....Gråta. Nu har hon inte riktigt talangen för det. Det går över för fort för att det ska hjälpa och ge någon utdelning.



Jag och Kenneth har blivit födelsedags-uppvaktade i vecka..... Det är ett tag innan det är dags men ändå. Vi har fått en sån där fiffi fläkt som man ställer direkt på kaminen som drivs av värmen och skickar ut värmen långt. Fick den av Linda och Kent. Ska ta en bild och lägga ut vid ett senare tillfälle.

Av Kenneth och Jimmy med hans familj fick jag en cementtavla med en trollslända på. Den är så jag. Kommer bild på den också, snart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar