lördag 14 januari 2012

Tulpaner och Amaryllis

Idag så har jag plockat bort det sista av julen. Jag har ju en oerhört stor separationsångest att vara tvungen att ta bort det röda och det gröna....
Om jag då säger Så här långt:....... Alla julskivorna, dörrmattan och det stora halmhjärtat i hallen. Vet ni vad jag menar då???
Precis..!!!! Det är vad jag har hittat hittills som är kvarglömt. Tänk att jag aldrig lyckas att verkligen få bort allt på en gång.. Nä då, det ska hittas grej på grej ända fram till påska.
Det är bara göra en kartong till och börja samla kvarglömda julsaker............ Som vanligt.

På bilden ser ni att mina promenadkompisar klär varandra. Bägge två i fina gula västar med reflex.
Fiffig uppfinning eller hur?

Ett litet stilleben som jag ställde fram idag nu när de flesta (=) ) julsakerna är bortplockade. Madonnan är ett gammalt arvegods. Till sällskap har jag ställt dit en Zinklåda som jag hittat på Dollarstore. Den roliga mjölkkannan som jag gillar benhårt har jag nyss hittat på Djungeltrend. Ni som bor kring Boden, jag hoppas att ni kommer er för att gå in där. Där finns så mycket roliga saker, dessutom är det vettiga priser.


Så här efter jul så blir det ju vissa saker som måste få stå kvar röda och granna: En av mina amarylis har inte blommar klart. Det kommer en knopp till från krukan. Jag har dessutom ställt dit en av de vackraste blommor jag vet: Tulpanen. Min dotter sa i går: Men mamma det måste ju vara din dag på söndag..... Jag tänkte att nu är hon tokigt ute, inte fyller jag år och inte har jag namnsdag och inte är det morsdag. Men hon är klok (mamma-arvet) det är ju tulpanens dag på söndag. Japp jag håller med: Det måste vara min dag på söndag
Ha en bra kväll och en härlig fortsättning av helgen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar