fredag 13 januari 2012

Fredagkväll

Fredagkväll.

Det tycker jag är bästa tiden på hela helgen. Det är väl för att det är måååånga timmar kvar innan det är arbetsdag igen.

I vecka har vi i vanlig ordning fått middag i Heden hos Dottern och hennes familj. Jädrans beviljat må jag säga. Dom sköter våran hund och som tack bjuder dom på middag när vi kommer för att hämta jycken. Perfekt va?
Men idag var en sån här kväll när det var payback-tajm.... Så jag gjorde mitt bästa för att göra en god middag. Jag tror bestämt att jag lyckades.
Jag utgick i från Hasselbackpotatis. Vet sedan tidigare att det är ett säkert kort om man vill samla poppisröster. Sen tog jag en fläskfilé och skar så den blev alldeles platt. Bredde på vitlöksost och rullande ihop filén igen. virade sedan runt med en massa bacon. Skjus in i ugnen. God sallad och en gräddsås till. Gudars va gott det blev.

Annars i veckan har väl det mesta rullat på sin gilla gång. Vissa bra saker har hänt och andra mindre bra. Precis som en vanlig vecka brukar vara.
Vårt minsta barnbarn Vilja har börjat på dagis. Kul, men jösses va tiden går, nyss var hon bara en baby.
Våra bästa vänner har varit tvungen att ta bort sin hund i veckan. Obra. Kommer att blir konstigt när vi träffas nästa gång och han inte är med. konstigt och riktigt obra.

På söndag firar en god vän sin 65 års-dag. Tror vi firar den med honom.
Annars har jag bara tänkt njuta av livet i helgen.
Tror att jag ska göra ett skutt upp i sängen. Känner att min bok längtar efter mej.
Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar