onsdag 1 februari 2012

1 februari.










Så här firar vi 1 februari i Vändträsk. Kallt, massor av snö och en strålande sol.

Helt underbart. Om man nu bara inte går ut för lite klädd. Solen har inte börjat värma ett smack än så länge, men snart så. Det är nästan -20 grader men såååå vackert.

Det är precis så att man lätt blir lurad med att nu är det vår.

Denna helgen som kommer så är det Jokkmokksmarknad. Traditionen säger att då ska det vara kallt och det verkar på väderleksprognosen som om det kommer att stämma även i år. Hoppas ingen ger sig dit i för lite kläder.

Ni som bor i Norrbotten som jag, vet ju att det är en massa snö i år, dock är det sånt där som är som ett fluffigt täcke. Ett täcke som gör att isarna är förädiska, så dålig kvalitet så man kan bli rädd.

Snön är så fluffig att det inte går att gå på, knappt åka skidor på och definitivt inte ett som kommer att göra att vi får en lååång härlig vår med massor av utomhusaktiviteter i härlig snö när den värmaden solen kommer. Nå men än kan vi ju hoppas på en ordentlig blida som packar ihop fluffet. Så det klarar den värmande solen bättre.

Ska snart iväg och göra något som gör att man känner sig som en förbrytare..

Sjuk och hemma från jobbet men jag ska iväg och handla. Fy på sig.

Känslan har man väl sen man var barn och var hemma från skolan. När mamma sa: orkar du inte gå på skolan är det bara hålla dig i sängen.

Men läget är ju som annars nu, livet måste ju rulla på fast jag är sjuk och inte kan jobba. Får bara hoppas att jag inte träffar någon som vill prata för det vill inte jag med min onda mun.


Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar