tisdag 17 januari 2012

Trött och sliten

Tisdagkväll.
Ganska nyss kommit hem från jobbet.
Det har varit en lång tung dag..... Vänta nu!!!! Det här har jag försökt förklara förr.
Tror inte jag ens försöker förklara hur man mår de dagar när det har varit en enda lång uppförsbacke på jobbet. För hur förklara man att man kan vara helt slut av att sitta på rumpan och prata i telefon...... Som sagt: jag skiter i att försöka förklara. Ni andra som jobbar på callcenter, ni vet vad jag snackar om.
Nå men i alla fall, helt slut och trött.....
Men se då kom det ljusglimtar:
Linda, den ängeln bjöd på middag...... Halleluja alltså. Blev där en stund och pussade på den snuviga men vackra Vilja.
Sedan när vi kom hem.... Så inidöden trött, då ringer Kasper.... Hela luren full av en snacksalig unge. Han är söt så gud i himmelen och han snackar två stugor full. Men det går inte att förstå. Dessutom var det inte till mej han ringde utan till farfar. Men jag hann få prata med han en liten stund i allafall.
Fick veta att Jimmy och hela hans familj kommer upp i helgen. Roligt, så nu måste vi söka fram Bobbarna så vi har nåt att göra ute.
Kenneth hann bara lägga på luren då ringer Elis. Han hade hittat sin pappas telefon och skulle också prata med farfar. Elis är ju så gammal nu så man kan ju föra ett långt samtal med han. Å det gjorde dom. Snacka länge alltså, Elis och hans farfar.
Jag håller på att känna mej van att inte ligga ens på pallplats när det gäller hos barnbarnen.
Men hos mej så ligger dom på en klar förstaplats, trippel-etta måste det ju kallas.

Nu är jag lika trött men mycket gladare.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar