måndag 14 mars 2011

Vilja 4 månader











Så var det en sömning måndagkväll igen. Det är ju helt fantastikt vilket strängt jobb jag måtte ha som kan vara så fullständigt utpumpad efter en arbetsdag. För den som inte förstår hur det kan vara krävande att sitta och prata i telefonen och vara trevlig hela dagar, tror jag inte heller jag klarar av att förklara för. Det här med att vara så jäkla trött kan väl inte ha med osunda vanor att göra. God mat, fikabröd, för lite motion.........????. ............ Nä det var ju det jag förstod att du skulle hålla med att det inte beror på det. Det måste vara mitt krävande jobb. Jopp så är det.
I höstas så bestämde jag att jag skulle vara som en riktigt trägårdsmästare. TA hand om min plantor. Sagt och gjort, jag tog ner mina Pelargoner i matkällaren. För det är ju för bedrövligt att kasta plantorna på hösten och köpa nya varje vår när man har en sån himla fin matkällare som jag har............... Du skulle se mina pelargoner, nu står dom sedan ett par veckor i ett fönster med ny jord kring rötterna och mår ..........skit. Jag ser ett litet grönt blad på en av plantorna. Och då menar jag litet. Stort som en lillfingernagel och alldeles slappt och slokande. Är det någon som kan berätta hur länge det tar från det man tar fram dom till det börjar hända nåt???

Vilja har fyllt 4 månader i helgen. Lägger in lite bilder på henne. Både från hur svårt det kan vara att ligga på mage utan att rulla över på rygg hela tiden. Dessutom några bilder från middagen på Max. Inte en enda strips blev det för Vilja, men hennes mål var att få tag i flaskan i stället.
Skulle gärna skriva nåt lagomt fyndigt, roligt, och smart.........men nä. Det verkar inte komma något........................ Nä det blir inget med det ikväll.
Jag får önska alla en mycket bra kväll.
Ha det gott och ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar