söndag 30 januari 2011

Första vårtecknet







Tänk nu är vi i den årstiden som går absolut snabbast..... Vårvintern. Dagarna blir längre och längre, temperaturen blir utevänligare och utevänligare. Ljuvligt, nu börjar man längta ut.

I och för sig så finns det några till årstider jag gillar skarpt.
Eller om vi nu säger så här: Tack och lov att det är ett långt tag nu innan det blir för varmt, mygg, getingar, åska. Sen direkt därefter är det bär, svamp och sen mysa i långt härlig inför-advent liv.

Så snabb resume: Alla årstider utom sommaren är mina favoriter.

Idag visade sig ett av de första vårtecknena hos Lundgrens. Jag har skottat fram uteplatsen. Det var säkert 70 centimeter djup snö att flytta undan men nu är det gjort.

Visar bilder både första spadtaget, mitt-i-vilan och när det var klart. Eftersom jag inte lärt mej i vilken ordning bilder kommer när jag ska ladda ner dom så får vi se i vilken ordning dom kommer.
Tror det blir en kvälls-tekopp med en god macka till. Känner att det kommer att sitta som en smäck.
ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar