söndag 2 januari 2011

Gott nytt år på er.




Nu är jag tillbaka i civilisatationen efter en underbar nyårshelg med govännerna i Jäkna.


Att jag kännt mej väldigt sliten efter denna höst då jag bara varit sjuk var jag tydligen inte ensam om.


Vi har verkligen levt i ultrarapid i helgen. Sovit som några dårar, slappat, ätit gott, spelat kort druckit kaffe och annan god dryck.


Middagarna vi har ätit har inte varit av denna världen. Trerätters, helt underbara anrättningar. 'Nyårsafton höll på att sluta strax efter 19.00. Jag, Tommy och Kenneth fick en akut släng av medvetslöshet, gick jäklar inte att vara vaken så det blev en taktilvila under en timmes tid innan vi kunde avsluta midagen med efterätten. Runt 23 var det dax igen. Då var vi i starka överläggningar om att ställa in bevakningen av det nya året, vi räknade med att det skulle bli ett nytt år utan att vi deltog. Men hur det nu var så stannade vi upp och inväntade 12-slaget.


En stund innan 12 slaget klädde vi oss och gick ut och gjorde upp en stor eld. Tommy och Kenneth skickade upp Thai-ballonger, stämningsfullt och vackert.


Strax för 12 kom det gäster, då blev det både Raketer och champange. Dessutom stor dramatik när Rolle snavade på en stubbe och dök rakt i en annan stubbe och slog i kranen rejält......Japp så blev det även dramatik med stort blodbad. Det är ju precis så en nyårskväll ska vara.


Resten av helgen fortsatte vi att leva i ultratapid.......... Härlig, ljuvligt, nu är man ladda inför en ny arbetsvecka. Visserligen är den bara på två dagar men ändå=)

En liten bild på ett sargat ansikte och på en av alla goda rätter som serverades ska jag lägga till.
Jag har lagt in bilder på pixbox, adress: monikalundgren.pixbox.se
Stor tack till Värden och värdinnan.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar