tisdag 11 januari 2011

Årets första tulpaner




Nu är vi en bit in i första oxveckan. Hörde att det är 15 hela oxveckor innan det blir dax för nästa trasiga vecka.... Påsk 23 april. Det är en bit dit. Men det är bara gilla läget. Snart är det vår=)
Nu har jag packat bort julen för denna gången. Vemodigt, rött, varmt och mysigt är nu nere i banankartonger. In har flyttat årets första tulpaner och min lampa som ser ut som en stor smält glasdroppe och dessutom så har jag nu satt in belysning i mitt stora fönster. Ser att det saknas något där inne men vet inte vad jag ska hänga där ännu. Har du något förslag?

Idag har bilen hastigt och lustigt sjukskrivit sig, minst resten av veckan. Värmepaketet har gått åt pipan.
Försökte att googla på morgonen vad det kunde kosta att byta ett sådan på en Renault...Hittade ett inlägg där någon lämnat in sin Renault, det var 2005 ........... Jösses............6000 kronor.... å det var för 5 - 6 år sedan.....
Vad skulle det inte kosta nu då? Mörkrädd. Kom undan med blotta förskräckelsen, BARA 4000 kronor.
Dannes bilverstad i Boden är både snabb och förhållandevis billiga. Känns kanske ändå som om det var fel månad att få en så stor oförutseedd utgift.

Lite plåster på såret blev det ändå i kväll. Bjuden på middag hos Linda och Kent. Fick dessutom låna deras bil. Innebar att vi kunde både handla och ta oss fram och tillbaka till jobbet. Tack för det snälla ni.
Har börjat om att promenera en bit på morgonen på väg till jobbet. Äntligen har jag fått lite ordning på andningen, så jag slipper känna det som om jag ska kvävas efter halva vägen. Tänk att det ska vara så härligt att gå i mörker, plumsandes i snön, flåsandes och svettig........... Men med mej som sällskap och en MP3-spelare i öronen så är det en höjdarstund på dagen.
I natt har jag sovit som en kratta. Var toktrött så jag bestämde mej ganska tidigt för att hoppa upp i sängen (hög säng om du minns) Klockan var 1.20 när jag la bort boken för fjärde gången. Strax före 4 var det kört igen. Tror jag då låg vaken till strax efter 5. Var lite yr i mössan när jag rusade upp när väckaren ringde 5.45.
Tror jag ska börja redan nu att borsta någon tand och söka mej mot sängen.
Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar